Contact

Cum iti anunti angajatorul ca esti insarcinata

Icon_half

Potrivit dispozitiilor art. 60 alin. (1) lit. c), angajatorului ii este interzisa incetarea raporturilor de munca cu salariatele gravide, in masura in care acesta avea cunostinta despre starea de graviditate. O reglementare similara se regaseste si in cuprinsul O.U.G. nr. 96/2003 privind protectia maternitatii la locurile de munca.

 

Din cele doua texte de lege, pentru ca interdictia concedierii isi produce efectele pentru salariatele gravide este necesara indeplinirea cumulativa a mai multor conditii:

 

  • Salariata trebuie sa isi anunte angajatorul cu privire la starea de graviditate;
  • Notificarea starii sa aiba loc inainte de incetarea raporturilor de munca;
  • Notificarea sa fie facuta in scris;
  • Atasat notificarii sa fie prezentate angajatorului documente medicale care sa justifice situatia lucratoarei.

Pentru a putea beneficia efectiv de protectia instituita de lege, recomandabil este ca informarea scrisa  adresata angajatorului sa fie facuta dupa confirmarea certa a starii de graviditate, mai inainte de a fi informati colegii de serviciu, preintampinand astfel o posibila „scurgere de informatii” care sa dea ragaz angajatorului sa dispuna incetarea raporturilor de munca inainte de a fi instiintat oficial.

 

De asemenea, recomandabil este ca instiintarea angajatorului sa se faca in scris prin depunerea notificarii si a documentelor anexate la registratura societatii in dublu exemplar, salariata urmand sa retina unul dintre aceste exemplare cu viza sau numarul de inregistrare de la angajator.

 

 Av. Razvan Vasiliu

 

 

Comments

comments

You are not authorized to see this part
Please, insert a valid App IDotherwise your plugin won't work.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *