fbpx

Contact

Cel mai profitabil loc de munca din Romania si ce se ascunde in spatele lui

Potrivit Registrului Comertului, salariul mediu net obtinut in cadrul Romatsa, regia de stat care controleaza si dirijeaza traficul aerian din tara, este cel mai mare salariu mediu net obtinut in Romania.

Compania a avut peste 1500 de angajati in 2015.

Controlorii de trafic aerian coordoneaza si 3500 de aeronave pe zi

Controlorii de trafic aerian coordoneaza aeronavele aflate in spatial aerian al Romaniei si uneori ajung sa jongleze si cu 3500 de aeronave, in 24 de ore.

Sunt unele situatii in care pare ca nu ai solutii. Te uiti la aeronave, ai 2- 3 secunde sa gasesti o solutie, iar daca nu ai luat-o pe cea buna, la revedere. Se merge cu viteze de 850, 900, 1.000 de kilometri pe ora. Vin doua aeronave fata in fata, una din stanga si una din dreapta, nu au semafoare, nu au nimic, iar tu iti faci un plan si zici ca merg bine, iar dintr-o data te anunta pilotul: <Nu pot, am turbulenta, am un nor de gheata in fata>. Daca se loveste de nor, e ca si cum ar intra in zid.”, povesteste Gabriel Todorache, liderul Sindicatului Serviciilor de Trafic Aerian din Romania (ATSR).

Romatsa nu se supune unei reglementari europene, privind salarizarea

Privind salarizarea, compania nu se supune unor reglementari europene insa recomandarile arata ca in astfel de cazuri, angajatii nu trebuie sa intampine probleme financiare.

Cea mai profitabila meserie vine la pachet cu sacrificii

Meseria de controlor de trafic aerian nu este pentru oricine. Sunt necesare multe sacrificii si nivelul de stres este ridicat.

“Eu nu mi-as dori, pentru binele copiilor mei, ca ei sa ajunga controlori de trafic. De ce? Programul de lucru de 12 ore din 24  sau 12 ore din 48 afecteaza sanatatea, iar nivelul de stres este foarte mare. Noi nu avem niciun controlor de trafic, din istorie, din ce stiu eu, care sa fi trait mai mult de 70 de ani. Se pensioneaza si intr-un an doi mor. Sau chiar inainte. Eu am avut colegi care au murit la 52 – 54 de ani, inainte sa iasa la pensie”, declara controlorul de trafic aerian Gabriel Tudorache.

In cazul in care au o problema de sanatate, controlorii raman fara licenta

Controlorii trebuie sa isi faca, in functie de varsta, un control medical la interval de un an sau de doi ani. Vizita medicala consta intr-o serie de examinari fizice si psihice.

Daca apare vreo problema de sanatate, li se ridica licenta si nu isi mai pot practica meseria.

Peste 17.600 de lei net, venitul mediu lunar

Venitul lunar mediu, in cadrul Romatsa, este de 17.600 de lei net.

Pe langa salarii, angajatii se bucura de sporurile si beneficiile incluse prin legislatia de munca sau prin contractul colectiv de munca, cum ar fi:

  • sporurile de vechime;
  • sporurile de 25% pentru turele de noapte;
  • plata dubla pentru munca in weekend;
  • un bilet de avion pe an platit de companie;
  • sporuri pentru conditii vatamatoare de munca;
  • concediu de recuperare psihologica;
  • sporuri pentru controlorii cu vechime care devin instructori.

 

Sursa: m.zf.ro

Comments

comments

Apelează