fbpx

Contact

Competentele de comunicare: de ce iti sunt necesare la job si cum le poti dezvolta

Competentele de comunicare cu superiorii, colegii si ceilalti oameni din companie, sunt esentiale pentru un angajat, indiferent de domeniul in care profeseaza. Aceste abilitati te ajuta sa-i intelegi pe ceilalti si sa fii inteles de altii. Nu de putine ori, acestea sunt atuuri care isi aduc aportul la adjudecarea unui job, la obtinerea unei promovari sau la asigurarea succesului in viata profesionala. Iar provocarile in domeniul comunicarile sunt in crestere, pe masura ce tehnologia se dezvolta, iar angajatii din era digitala trebuie sa invete transmita si sa primeasca mesaje atat personal, cat si prin intermediul telefoanelor inteligente, via emailului, cat si prin retelele sociale.

Ce sunt competentele de comunicare?

Acestea sunt abilitati pe care le folosim cand primim sau transmitem diverse informatii. Cateva exemple ar fi comuncarea ideilor, comunicare trairilor sau a lucrurilor care se intampla in jurul tau. Competentele de comunicare implica ascultarea, discursul, observarea si empatizarea. Trebuie stiut ca sunt diferente intre tipurile de comunicare, fiind diferite interactiunile fata in fata de cele care au loc la telefon sau in mediul digital, adica prin emailuri sau social media.

Cateva dintre competentele de comunicare importante

Exista o serie de competente de comunicare pe care le poti invata si le poti pune in practica, iar acestea te vor transforma intr-un bun comunicator.

Una dintre cele mai importante competente de comunicare este de fapt…ascultarea. Ascultarea activa presupune sa acorzi o atentie crescuta persoanei care iti vorbeste. Persoanele care dau dovada de ascultare activa sunt bine privite de colegii lor, datorita atentiei si respectului pe care il ofera celorlalti.

Desi poate parea simplu, aceasta este o abilitate destul de greu de dezvoltat si de imbunatatit. Important de stiut este faptul ca un bun ascultator se concentreaza doar asupra vorbitorului, nu da importanta factorilor disturbatori, precum telefoane mobile, laptopuri sau discutiile celorlalti. De asemenea, este ideal sa ai pregatite cateva intrebari sau comentarii pentru a continua discutia, scrie indeed.com.

Comunicarea nonverbala

Limbajul corpului, contactul ochilor, gesturile mainilor si tonul vocii dau culoare mesajului pe care il transmite o persoana. O pozitie relaxata, deschisa, respectiv cu bratele deschise si picioarele relaxate, alaturi de un ton prietenos, te face sa pari usor de abordat, iar toate acestea ii vor incuraja pe ceilalti sa ti se adreseze cu incredere. Privitul in ochii celuilalt este un aspect deosebit de important, pentru ca demontreaza ca te concentrezi asupra sa si sa ii asculti cu interes discursul.

Cand vorbesti, urmareste si semnalele nonverbale pe care ti le transmit ceilalti si astfel poti afla cum se simte cu adevarat o persoana. De exemplu, daca nu te priveste in ochi, interlocutorul tau se poate simti inconfortabil sau iti poate ascunde adevarul. Claritatea si concizia. Sa ai competente de comunicare inseamna sa vorbesti exact atat cat trebuie, nici mai mult, dar nici mai putin. Inceasca sa iti comasezi mesajul in cat mai putine cuvinte posibil. Ideal este sa spui ceea ce ai de spus clar si direct, indiferent de canalul pe care o faci, adica in persoana, la telefon sau via email, scrie www.thebalancecareers.com.

Printr-un ton prietenos, o intrebare personala sau printr-un simplu zambet, ii inviti pe ceilalti din jurul tau sa se angajeze intr-o comunicare deschisa si prietenoasa cu tine. Este important sa fii dragut si politicos in toate discutiile pe care le ai la locul de munca, indiferent de canalul de comunicare. Cand ai timp, personalizeaza mesajele pe care le trimiti catre colegi. De exemplu, un simplu “sper ca ai avut un weekend placut” la inceputul unui email personalizeaza mesajul si il face pe destinatar sa se simta mai apreciat.

Increderea. La locul de munca, oamenii raspund mai repede ideilor care sunt prezentate cu incredere. Sunt o multime de cai pentru a parea increzator, atunci cand transmiti un mesaj, inclusiv facand contact vizual cu cel cu care vorbesti, sau stand drept, cu umerii deschisi.

Feedback. Comunicatorii experimentati sunt acele persoane care pot sa accepte un feedback critic si sa ofere idei constructive altora. Feedback-ul trebuie sa raspunda la intrebari, sa ofere solutii si sa ajute la consolidarea proiectului pus in discutie.

Respectul. Un aspect cheie in comunicare este acela de a sti cand sa deschizi o discutie si cand sa raspunzi. Intr-o echipa sau intr-un grup de lucru, sa le permiti celorlalti sa discute fara a-i intrerupe este vazuta ca o abilitate de comunicare legata de respect. A comunica respectuos inseamna, de asemenea, sa ramai la subiect, sa pui intrebari clare si sa raspunzi complet tuturor intrebarilor care iti sunt adresate.

Sursa: www.wall-street.ro

Comments

comments

You are not authorized to see this part
Please, insert a valid App IDotherwise your plugin won't work.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *