Contact

De ce NU spun companiile din România ce salarii oferă candidaţilor

Business People. Successful Business Partner Shaking Hands in the office. Business Team

Majoritatea companiilor din România nu publică salariile în anunţurile postate pe website-urile de joburi. Specialiştii în resurse umane consultaţi de MEDIAFAX susţin că fenomenul este determinat de contextul economic şi de aşteptarea că s-ar obţine angajaţi pe mai puţini bani decât bugetul estimat.
„În România sunt puţine companii care comunică în cadrul unui anunţ de angajare nivelul salarial pentru poziţia respectivă. Procentual, numărul acestora nu depăşeşte 10% din totalul joburilor de pe site-ul eJobs.ro. Argumentele angajatorilor sunt multiple, dar, cel mai adesea, aceştia nu vor să divulge informaţii despre grilele de câştiguri întrucât, uneori, pot obţine un specialist pe mai puţini bani decât bugetul estimat”, susţine Bogdan Badea, directorul de vânzări eJobs – un portal de recrutări online din România.
„Dacă o companie are un buget net lunar de 1.000 de euro pentru plata salariului unui viitor angajat şi reuşeşte să găsească un candidat foarte bun care va accepta să primească 800 de euro, organizaţia va alege să facă o economie de 200 de euro în loc să ofere întreaga sumă”, explică reprezentantul eJobs.
„Alte companii preferă să ţină salariile confidenţiale pentru a nu fi nevoite să le explice angajaţilor diferenţele salariale din companie, mai ales dacă discutăm despre diferenţe salariale mari între doi ocupanţi cu profil similar şi cu posturi identice”, adaugă Badea.
Diferenţele salariale între doi angajaţi cu profil similar care ocupă posturi asemănătoare este una dintre explicaţiile pentru care companiile nu afişează salariile în cadrul anunţurilor publicate, consideră şi Florin Godean, country manager în cadrul Adecco România – agenţie internaţională de recrutare şi selecţie personal. „Cel mai probabil, motivul pentru care nu se afişează (n.r. – salariile în cadrul anunţurilor publicate) este că există la nivel de companii oameni pe aceleaşi posturi. Având în vedere dinamica salariilor din România, de cele mai multe ori, persoanele nou-angajate pot să negocieze în funcţie de cerere şi ofertă salarii mai mari. Astfel, pentru a nu crea o situaţie tensionată în cadrul companiei, se preferă să rămână confidenţială, aşa cum e prevăzut în lege”, explică Florin Godean.
Pentru joburile din telecomunicaţii, pe site-urile din Marea Britanie sunt afişate anunţuri în care sunt menţionate salariile anuale. În schimb, pe site-urile de joburi din România, precum ejobs.ro sau bestjobs.eu, în anunţurile publicate de Telekom nu este precizat salariul.
Telekom precizează, pentru MEDIAFAX, că prezentarea ofertei salariale ţine cont de maturitatea pieţei forţei de muncă. „Ne dorim ca viitorii noştri angajaţi să aleagă Telekom dintr-un cumul de considerente, pe care să aibă ocazia să le cunoască alături de oferta financiară. Totodată, avem în vedere experienţa diferită, gradul de senioritate al candidaţilor în momentul în care facem o ofertă. De asemenea, să nu uităm că piaţa forţei de muncă din România nu este încă una consolidată sau ajunsă la maturitate, această practică fiind uzuală în pieţe precum Marea Britanie”, arată reprezentanţii Telekom.
Un alt motiv pentru care firmele din România nu publică salariul este reprezentat de dorinţa de a atrage candidaţi care sunt interesaţi de postul respectiv şi nu de salariu. „Ar fi mai multe explicaţii (n.r. pentru care firmele nu publică salariile). Unele ţin de cultura pieţei muncii din fiecare ţară, de contextul economic, altele ţin strict de politicile de companie, iar altele ţin pur si simplu de dorinţa celor de la HR (n.r. – resurse umane) de a atrage candidaţii cu competenţele cele mai bune pentru un rol, minimizând însă importanţa aşteptărilor salariale ale candidaţilor. E şi o diferenţă de filosofie managerială. Afişarea salariului arată clar că angajatorul plăteşte valoarea postului şi nu valoarea angajatului din postul respectiv. Trebuie să se asigure doar că angajatul are competenţa necesară îndeplinirii postului”, spune Felix Toma, country manager pentru România şi Bulgaria al GI Group – companie profilată pe furnizarea de servicii pentru dezvoltarea pieţei muncii.
Pe platformele online din Marea Britanie destinate anunţurilor pentru locuri de muncă, la categoria şofer, compania de recrutare Got People oferă posturi pentru şoferi de camion cu salarii care încep de la 30.000 şi ajung la 40.000 de lire pe an. Şoferul candidat ar avea nevoie de permis de conducere categoriile C şi E şi de experienţă de conducere în Uniunea Europeană. Anunţul postat de site-ul reed.co.uk are 18 aplicaţii.

Sursa: mediafax.ro

Comments

comments

You are not authorized to see this part
Please, insert a valid App IDotherwise your plugin won't work.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *