Contact

O bancă din România a propus sindicatului să concedieze aproape 30% din angajaţi

business-people-the-company-office-commercial-162537

First Bank (fosta Piraeus Bank), locul 13 în topul bancar local, a propus sindicatului propriu închiderea sau comasarea a 40 de sucursale şi concedierea a 379 de angajaţi. O decizie finală va fi luată după finalizarea negocierilor dintre cele două părţi. „La acest moment, am comunicat Sindicatului şi echipei interne estimările noastre referitoare la reorganizarea reţelei de sucursale şi a numărului potenţial de angajaţi afectaţi. Plănuim să închidem şi/sau comasăm un număr de 40 de sucursale. Estimăm că vor fi afectaţi 379 de angajaţi. Dorim să subliniem faptul că aceste cifre reprezintă estimări, iar la sfârşitul perioadei legale de negocieri, vom anunţa decizia finală şi noua configuraţie a reţelei de sucursale”, au precizat reprezentanţii First Bank, pentru MEDIAFAX. Redenumită de la 1 octombrie 2018, după preluarea de către fondul de investiţii JC Flowers, First Bank operează, în prezent, prin 100 de unităţi bancare şi 1.300 de specialişti, astfel că reducerea de sucursale poate ajunge până la 40% din numărul actual, iar 29% din angajaţi pot fi concediaţi. „Pentru a răspunde noilor preferinţe şi exigenţe ale clienţilor, banca va investi 7,5 milioane de euro în tehnologie şi îşi va consolida capacitatea internă de a genera procese mai eficiente, rapide şi mai fluente. Investiţiile în digitalizare, 7,5 milioane de euro, au ca obiectiv, printre altele, optimizarea proceselor existente şi reconfigurarea sistemelor de analiză şi raportare. Toate aceste optimizări vor duce la diminuarea timpului de procesare a solicitărilor cu aproximativ 50% şi vor reduce timpul de răspuns al băncii către clienţii săi”, au menţionat reprezentanţii First Bank.

Soluţiile de digitalizare vor fi testate, analizate şi implementate treptat în următoarele 20 de luni.

„O aplicaţie de mobile banking este acum mai apreciată decât proximitatea unui bancomat sau a unei unităţi bancare. Anul trecut, în Europa Occidentală, aproximativ 20% din clienţi au vizitat mai puţin de o dată pe an o unitate bancară, şi numărul lor este în creştere. (…) Am observat că nevoia clienţilor noştri de interacţiune umană rămâne actuală în situaţii care implică soluţii bancare personalizate”, a declarat Dominic Bruynseels, preşedinte executiv al First Bank.

Astfel, banca va crea în lunile următoare o echipă mobilă de vânzări formată din aproximativ 150 de persoane.

„Ajustarea proceselor va implica modificări aduse fluxurilor de lucru, reconfigurarea structurală a organizaţiei pentru a evita activităţile redundante şi o revizuire a structurii reţelei teritoriale de unităţi. În funcţie de profitabilitatea şi potenţialul de dezvoltare comercială a zonelor geografice în care se află, o parte dintre unităţi vor fi comasate, iar altele vor fi închise, simultan cu reducerea corespunzătoare a numărului de angajaţi, atât la nivelul reţelei, cât şi la nivelul sediului central”, au explicat reprezentanţii First Bank, în documentul de presă citat.

În următoarele şaae luni, toate aceste procese vor avea loc în paralel.

„Estimăm că transformările vor deveni vizibile în trimestrul 3 al anului 2019. Primele noi soluţii bazate pe digitalizare şi tehnologie vor fi lansate în cursul trimestrelor 3 şi 4 ale anului 2019, iar procesul complet de digitalizare va fi finalizat în cursul anului 2020. (…) La nivel global peste 70% dintre bănci consideră că prioritară este dezvoltarea capacităţii de a creea soluţii bancare noi pentru clienţi. Această tendinţă defineşte sectorul bancar, care trebuie să integreze rapid noi servicii pentru a răspunde provocărilor propuse de companiile de tip Fintech care oferă, parţial, servicii bancare”, au mai precizat reprezentanţii First Bank, în comunicatul de presă citat.

Sursa: Mediafax

Comments

comments

You are not authorized to see this part
Please, insert a valid App IDotherwise your plugin won't work.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *