fbpx

Contact

Reacțiile angajaților la schimbările din companie

4 din 10 dintre cei care au trecut prin schimbări la job au avut parte de conflicte la muncă, iar 3 din 10 au mâncat și au fumat mai mult în timpul zilei de lucru, decât au făcut-o în afara programului. Un studiu recent, realizat de Asociația Americană de Psihologie (APA), arată că angajații afectați de modificări la locul de muncă sunt mai stresați, mai puțin încrezători în angajatorul lor și este mai probabil să părăsească organizația în perioada următoare, comparativ cu cei care nu au fost implicați în schimbări organizaționale.

Mai multe conflicte, mai mult tutun

Sondajul, efectuat pe 1.500 de subiecți, a scos la iveală că 50% dintre angajați au fost afectați de schimbări organizatorice în ultimul an. Astfel, cei care se confruntă cu modificări în firmă sunt de două ori mai stresați la job, în comparație cu ceilalți (55% vs. 22%). În plus, 39% dintre cei care au raportat schimbări au spus că au avut parte și de conflicte la muncă, iar 29% au mâncat și au fumat mai mult în timpul zilei de lucru, decât au făcut-o în afara programului.

Rezultatele sondajului relevă și modul în care schimbările pot să afecteze atitudinea și experiențele de la locul de muncă. Astfel, angajații confruntați cu schimbări au raportat niveluri mai scăzute de satisfacție, față de cei care nu au trecut prin modificări recente (71% vs. 81%). Pe deasupra, ei au de trei ori mai multe șanse să fie neîncrezători în angajatorul lor, în comparație cu restul salariaților (34% vs. 12%). Asta nu e tot. Persoanele afectate de schimbări sunt și de trei ori mai înclinate să-și caute un nou job, în afara organizației actuale, față de cei care n-au experimentat modificări la locul lor de muncă (46% vs. 15%).

Angajații nu cred că schimbările sunt binevenite

Potrivit studiului, reacțiile angajaților la schimbările organizaționale pot explica percepția acestora față de motivația din spatele schimbărilor și a probabilității succesului. 29% dintre respondenți au declarat că managementul a avut o agendă ascunsă, 31% că motivele și intențiile companiei au fost diferite față de cele declarate, iar 28% că cei din conducere au încercat să ascundă motivele reale ale schimbărilor. De asemenea, angajații sunt sceptici când vine vorba despre rezultatele modificărilor. Doar 4 din 10 sunt încrezători că schimbările vor aduce rezultatele dorite, în timp ce 3 din 10 se îndoiesc că acestea vor funcționa conform planului.

„Schimbările sunt inevitabile într-o organizație, iar când se întâmplă, conducerea subestimează adesea impactul pe care acestea îl au asupra angaților”, spune David W. Ballard, șeful Centrului de Excelență Oranizațională a APA. „Dacă schimbările distrug relația cu angajații, cresc nivelul de stres și creează un climat negativ în companie, atunci managerii își subminează propriile eforturi”, încheie el.rtf.

Sursa: cariereonline.ro

Comments

comments

Apelează