fbpx

Contact

Românii și „relația” lor cu munca

În România, criza forței de muncă s-a accentuat foarte mult în ultimii ani, conform unor estimări. Spre exemplu, la nivelul anului 2017, aproximativ 70.000 mii de români au plecat din țară pentru a munci într-un alt stat UE. Românii au în ultima vreme o „relație cu năbădăi” cu munca. Sondajele relevând atitudinea, pretențiile, dorințele lor cu privire la locurile de muncă, beneficii, angajatori, etc.

Doi din cinci angajați români se declară nemulțumiți de situația lor profesională actuală și iau în calcul o schimbare de job anul acesta, iar unul din cinci se gândește chiar la o schimbare de carieră. Considerând că lucrează în domeniul nepotrivit pentru el, după cum arată un sondaj realizat de BestJobs. Dintre aceștia, puțin peste 10% se gândesc să își caute de lucru în afara țării.

Criterii
Cel mai important motiv pentru care românii și-ar schimba jobul sau chiar cariera rămâne salariul. Pentru mai mult de jumătate dintre cei care iau în calcul să facă un astfel de pas în 2019. Urmat de lipsa oportunităților suficiente pentru dezvoltare profesională (39%). Sau de nevoia de schimbare a angajatorului, a mediului de lucru ori a echipei (28,5%). Alți aproape 18% dintre cei care se gândesc să-și schimbe jobul nu se simt motivați în poziția actuală, 14% își doresc mai mult timp liber.

Poziția în piață
Pentru 10,7% dintre respondenți este dificil să avanseze în cadrul companiei. Nu în ultimul rând, aproximativ 27% susțin că nu le place ceea ce fac. Sau consideră că domeniul în care lucrează nu se potrivește cu aptitudinile lor profesionale. Majoritatea fiind din rândul angajaților care se gândesc la o reconversie profesională. Potrivit aceluiași sondaj, când evaluează o nouă oportunitate de job, cele mai importante două criterii sunt, la egalitate, salariul și beneficiile extra-salariale împreună cu programul de lucru, pentru circa 86% dintre respondenți. Urmează domeniul de activitate al companiei, de care țin cont 39,3% dintre angajați și proximitatea biroului față de casă. Care contează la fel de mult ca perspectivele de dezvoltare în cadrul companiei, după cum au punctat 32% dintre respondenții sondajului BestJobs. Totodată, candidații mai evaluează poziția în piață și reputația angajatorului (14,3%) și inclusiv părerile despre angajator din social media (7,7%).

Peste tot în lume, în prezent, evoluția pieței joburilor este analizată, deoarece se dorește o cunoaștere mai profundă a dinamicii muncii și a configurației meseriilor viitorului.

Sursa: Revista Cariere

Comments

comments

Apelează