Contact

Trainingul se transforma sub influenta tehnologiei: programul care ii determina pe angajati sa munceasca si in weekend sau vacante

7800892990_1e2aa91492_b

Angajatii nu mai vor sa invete in sali clasice de traininguri, de pe slide-uri, ci isi doresc experiente cat mai interesante, care sa ii tina cat mai mult in priza.

Un program care combina realitatea cu virtualul, prin intermediul gadgeturilor, si transforma sarcinile de serviciu in misiuni recompensate, isi aduce aportul la dezvoltarea abilitatilor angajatilor, cu un cost de pana intr-o suta de euro de persoana.

Compania Equatorial, condusa de Dan Berteanu, specialist in domeniul IT, a realizat in urma cu doi ani Equatorial Marathon, o platforma de invatare prin joc care se adreseaza companiilor multinationale care inoveaza in procesul de invatare si dezvoltare al angajatilor. Jocul are ca metafora un maraton in jurul Ecuatorului, unde, pentru a putea avansa in cursa, participantii trebuie sa indeplineasca „provocari de alergare” care de fapt sunt sarcini si activitati din job-ul de zi cu zi a angajatilor.

“Jocul «a luat foc» destul de tare, in principal pentru ca industria de training a fost destul de conventionala pentru mult timp in toata lumea. Si in America, companii mari de training inca folosesc sali de clasa, flipchart si role play. Noi nu prea mai facem asta. (…) Jocul nu este relaxare, prin joc noi luam sarcinile de serviciu ale angajatului si le imbracam intr-o forma care sa il atraga, insa este important de retinut ca nu dam suplimentar oamenilor de munca”, a explicat Dan Berteanu.

Potrivit acestuia, companiile apeleaza din ce in ce mai mult la formule noi de invatare cand vine vorba despre dezvoltarea calitatilor angajatilor, care pot sa varieze de la imbunatatirea abilitatilor de leadership sau cresterea brandului de angajator si pana la dezvoltarea abilitatilor manageriale, de vanzari, de relatii cu clientii sau de negociere.

“Jocul se desfasoara in birou, intre oameni, la intalnirile cu clientii, in viata lor de zi cu zi, dar este monitorizat de o platforma online sau de o aplicatie. Provocarile de alergare ale maratonului sunt sarcinile de serviciu imbracate in cerintele de joc, care, practic, fac jobul mai «ingurgitabil», il fac pe angajat sa fie mai degraba engaged decat obedient. De exemplu, daca iti zic sa te duci la o conferinta sa faci rost de 10 carti de vizita noi s-ar putea sa te duci, ins o vei face doar pentru ca asa ti se cere. In joc insa provocarea ta este sa te duci la conferinta, sa iei 10 carti de vizita noi, sa le faci poze si sa incarci in platforma. Pentru asta o sa avansezi in cursa, vei ajuta la un scop umanitar si vei primi si o recompensa”, a explicat managerul.

Potrivit acestuia, oamenii stau conectati doar 5-10% din timp, in rest ei isi indeplinesc sarcinile jocului in activitatea pe care o desfasoara in fiecare zi la locul de munca.

Cat costa sa “iti pui angajatii la joaca”

Dan Berteanu a explicat ca fiecare program este personalizat pe nevoile angajatorului, iar costurile pot sa varieze in functie de complexitatea acestuia si de numarul de salariati implicati.

Un proiect care dureaza patru luni si in care sunt implicati 80 de oameni, de exemplu, costa, potrivit managerului, 25.000-30.000 de euro, adica aproximativ 75 de euro de persoana.

Sursa: Wall Street

Comments

comments

You are not authorized to see this part
Please, insert a valid App IDotherwise your plugin won't work.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *