Motivele pentru care angajații părăsesc o companie
Rata de rotație a angajaților este una dintre cele mai mari provocări cu care se confruntă organizațiile. Există o mulțime de motive pentru care angajații își părăsesc locul de muncă, de la lipsa posibilității de a lucra de la distanță, decizia de a rămâne acasă cu copiii, întoarcerea la studii, noi oportunități pe cont propriu etc. Acestea sunt motive independente de angajator și nimeni nu poate face nimic pentru a-i face să rămână odată ce sunt hotărâți să facă o schimbare pe una dintre aceste direcții. În schimb, cele mai multe motive pentru care un angajat părăsește un loc de muncă sunt legate direct de angajator. Fiecare element al unei organizații contribuie la fericirea sau nefericirea unui angajat și are un impact direct asupra a cum se simt angajații la locurile lor de muncă.
Iată principalele 7 motive pentru care salariații părăsesc o companie:
1. Relația deficitară cu șeful direct
Se spune că oamenii nu renunță la slujbă, ci la șeful lor. Angajații nu trebuie să fie prieteni cu șefii lor, dar trebuie să aibă o relație bună pentru a lucra bine și eficient. Șeful este o parte integrantă a slujbei, așa că a avea o relație inconfortabilă nu va ușura lucrurile.
Un șef este acolo pentru a oferi o direcție clară, coordonare și feedback, trebuie să petreacă timp în întâlniri unu-la-unu și să se asigure că angajatul este în linie cu prioritățile organizației. Dacă relația angajatului cu persoana căreia îi raportează este incomodă sau supărătoare, aceasta afectează negativ relația de muncă și încrederea subalternilor. Un șef autocrat este motivul numărul unu pentru care angajații își părăsesc locul de muncă. Dacă doriți să păstrați angajați talentați, fiecare manager ar trebui să se uite cu atenție la el însuși și să-și dea seama dacă există ceva greșit în relația cu angajații, cum ar fi distribuirea inechitabilă a sarcinilor, stabilirea greșită a obiectivelor, managementul activității sau ceva mai personal, precum managementul temperamentului.
2. Pachetul salarial
Mulți angajatori menționează că nu vor să aleagă un candidat la un interviu dacă va spune că unul din motivele schimbării este de ordin financiar. Pentru majoritatea angajaților contează mult aspectul acesta.
Creșterile salariale sunt importante într-o companie pentru a nu-și pierde angajații. Este dovedit faptul că un angajat care rămâne 10 ani în aceeași companie va avea un salariu mai mic decât al unui fost coleg care în acest timp a schimbat trei locuri de muncă. Salariile ar trebui să crească în raport cu realizările, promovările, inflația și să fie aliniate la piață. Lipsa beneficiilor financiare este unul dintre principalele motive care face un angajat să-și dea demisia.
3. Modul de lucru
1 din 4 salariați susține că și-ar da demisia dacă angajatorul i-ar impune să se întoarcă să muncească 100% de la birou, iar 9 din 10 candidați ne întreabă în cadrul primului interviu ce opțiuni de a lucra le oferă angajatorul. Angajații s-au obișnuit cu munca remote și sunt foarte puțini care ar mai acceptă să lucreze exclusiv de la sediul firmei, cei mai mulți preferând un mod de lucru mixt sau remote.
4. Burnout
Atunci când au angajați buni, managerii tind să-i facă să muncească din greu pentru că oferă rezultate bune, dar acest lucru poate fi contraproductiv. Nimic nu-l epuizează pe un angajat mai mult decât să aibă prea multe sarcini de gestionat.
S-ar putea să credeți că alocarea mai multor sarcini unui singur angajat ar putea să fie o formă de recunoaștere, dar angajatul cu siguranță nu o vede așa și ajunge să o simtă mai mult ca pe o pedeapsă decât ca pe o recompensă. Dacă doriți ca angajații să aibă un volum de muncă mai mare, ar trebui să luați în considerare creșterea rolurilor lor de muncă, degrevarea de sarcini mai puțin importante, delegarea totală sau parțială a anumitor task-uri. Oferiți majorări salariale, bonusuri și roluri noi în schimbul unor responsabilități suplimentare. În caz contrar, angajații se vor simți copleșiți și vor începe să caute alte oportunități.
5. Cultura companiei
Studiile arată că peste 30% dintre angajații care renunță în primele 90 de zile la noul loc de muncă spun că motivul pentru care au plecat este cultura companiei. Modul în care se desfășoară relațiile de afaceri, cum sunt tratați angajații și felul în care aceștia interacționează în echipe sunt elemente esențiale ale culturii corporatiste. De obicei, angajații apreciază un mediu de lucru în care managementul este accesibil, directorii sunt abordabili, există o politică clară de comunicare și o direcție bună. În zilele noastre, angajații caută o companie cu o cultură care să se potrivească propriilor valori de bază, inclusiv leadership puternic, echilibrul dintre viața profesională și viața privată, dezvoltarea carierei și chiar diversitatea. Întrebați-vă angajații actuali ce le place și ce nu le place la cultura voastră și vedeți unde trebuie să faceți ajustări pentru a contribui la păstrarea angajaților.
6. Lipsa de apreciere
Conform studiilor de specialitate, peste 80% dintre angajați spun că lipsa de recunoaștere și apreciere îi determină să ia în considerare schimbarea angajatorului. Este ușor să trecem cu vederea munca grea pe care o fac angajații, dar trebuie știut că un feedback pozitiv sau o apreciere au un impact pozitiv semnificativ asupra angajaților. De asemenea, este important ca managerii să comunice cu echipa lor și să afle ce îi motivează sau ce îi nemulțumește. Opțiunile prin care angajatorii își pot arăta aprecierea față de angajații performanți pot varia de la o anumită formă de recunoaștere internă, la un bonus, un program flexibil sau chiar zile în plus de vacanță.
7. Lipsa oportunităților de dezvoltare în companie
Peste 40% dintre millennials spun că oportunitățile de învățare și dezvoltare sunt cel mai important factor atunci când iau în considerare o oportunitate de muncă. În special tinerii profesioniști sunt cei dornici să crească și să-și lanseze cu succes cariera. Fără o oportunitate clară de avansare, angajații vor fi tentați să înceapă să caute oportunități de dezvoltare în alte companii. Principalele nemulțumiri ale angajaților din acest punct de vedere sunt legate de lipsa direcțiilor de avansare în cadrul organizației actuale sau legate de faptul că au fost trecuți cu vederea pentru o promovare. În zilele noastre, angajatorii de calitate oferă educație continuă, cum ar fi training-uri, seminare, programe de mentorat, oportunități de a urma cursuri la universități etc. Aceste lucruri îi mențin pe angajați mulțumiți în legătură cu dezvoltarea lor și în același timp permit companiilor să rămână competitive.
Sursa: www.wall-street.ro