Epidemia de coronavirus dă naștere celui mai mare experiment global privind munca de acasă
Epidemia de coronavirus dă naștere celui mai mare experiment global privind munca la domiciliu, care se transformă, în China, dintr-un privilegiu într-o necesitate, scrie revista Fortune. “Este o oportunitate să testăm lucratul de acasă la asemenea proporții”, spune Alvin Foo, managing director la Reprise Digital, o agenție de publicitate din Shanghai, cu 400 de angajați.
În timp ce hotelurile sau magazinele se confruntă cu scăderea numărului de clienți, iar producția este suspendată în multe fabrici, numeroase alte companii își reorganizează activitatea în afara birourilor și spațiilor publice. Numărul celor care lucrează de acasă va continua să crească în perioada imediat următoare, în contextul în care multe persoane din China sunt încă în concediu, cu ocazia Anului Nou. Reluarea activității va genera, probabil, cel mai extins experiment legat de munca de acasă. Companiile vor fi nevoite să organizeze “întâlniri” cu clienții și discuții de grup pe aplicațiile de chat și platforme specializate. Un bancher contactat de Fortune spune că își va extinde vacanța în străinătate, având în vedere că poate lucra de oriunde dacă are un laptop și un telefon. “Nimeni nu vine la întâlniri, am o agendă destul de goală”, spune Jeffrey Broer, venture adviser în Hong Kong.
Și giganții internaționali suspendă activitatea la birou. Spre exemplu, Google a anunțat recent că va închide temporar birourile din China, Hong Kong și Taiwan. Unii director se tem că “exodul” din birouri va reduce productivitatea, în timp ce alți manageri și unele studii îi contrazic. Un studiu al Stanford, efectuat în 2015, a concluzionat că productivitatea angajaților unui call center al agenției de turism Ctrip din China a crescut cu 13% atunci când aceștia au lucrat de acasă. Virusul va fi un nou test pentru această teorie, la un nivel mai extins, însă amenință existența unui alt model de business: spațiile de co-working, care s-au dezvoltat puternic în ultimii ani. “Va fi o perioadă foarte grea. Nucleul spațiilor de co-working este comunitatea, întâlnirea dintre oameni”, afirmă Dave Tai, director adjunct la Beeplus, spațiu de co-working și brutărie din Beijing, cu 300 de angajați.
Sursa: www.profit.ro