STUDIU: 90% dintre angajaţii români cu vârste între 25 şi 45 ani consideră ca brandul personal îi ajută să obţină un job mai bun
În actualul context marcat de pandemie, perioade de carantină şi presiune socio-economică, 49% dintre angajaţii între 25 şi 45 de ani consideră că reputaţia personală este mai importantă pentru dezvoltarea carierei decât înainte de începutul crizei. Dintre aceştia, 31% investesc deja în construcţia unui brand personal pentru a-şi asigura şanse mai bune. Datele sunt extrase dintr-un studiu realizat de BrandingUP – un proiect de learning privind reputaţia personală, care a organizat încă de la începutul perioadei de pandemie cursuri gratuite de construcţie a brandului personal pentru angajaţi şi angajatori din toate industriile.
Cu toate că acordul asupra importanţei reputaţiei personale a fost majoritar, conform datelor extrase din studiul BrandingUP, 69,4% dintre respondenţi nu au investit încă în construcţia unui brand personal. Principalele argumente identificate de angajaţi în favoarea unei investiţii susţinute în reputaţia personală sunt faptul că aceasta construieşte încredere şi credibilitate în faţa clienţilor şi a partenerilor de business (79,6%), reţeaua de contacte care se creează în urma implementării strategiei de comunicare a brandului personal (50%), dar şi vizibilitatea dobândită odată cu creşterea expunerii în piaţă (42,6%). În plus, au mai fost indicate drept beneficii şi creşterea directă sau indirectă a veniturilor, creşterea autorităţii în domeniul de activitate şi a autonomiei personale, dar şi îmbunătăţirea controlului în situaţii de criză.
”Suntem plăcut surprinşi de faptul că există o apreciere atât de mare a importanţei reputaţiei personale atât din partea angajaţilor, cât şi a angajatorilor. Am observat această creştere încă de anul trecut, iar sutele de cursanţi pe care i-am avut de la începutul crizei au venit să dovedească interesul crescut faţă de acest instrument. Am vrut însă să avem o imagine cât mai clară a trendului pe care l-am identificat, precum şi a provocărilor pe care le întâmpină cei care doresc să îşi construiască un brand personal. De asemenea, este îmbucurător faptul că, dintre cei aproape 70% care încă nu au început să utilizeze acest instrument, jumătate afirmă că ar fi interesaţi să înceapă investiţia în propriul brand”, declară Alina Stoian, Fondator BrandingUP. Personal brand strategist.
Una dintre cele mai importante concluzii ale cercetării a fost relevanţa atribuită reputaţiei personale în procesul de recrutare. Astfel, aproape 90% dintre angajatori au răspuns că acordă o importanţă deosebită angajaţilor cu branduri personale puternice. Mai mult, 34,3% dintre aceştia consideră reputaţia personală ca fiind esenţială în succesul afacerii şi în conturarea imaginii companiei.
“Mai mult ca oricând, reputaţia personală şi brandul personal reprezintă un diferenţiator puternic într-un proces de recrutare, mai ales când vorbim de poziţii de management sau experţi de top. Oamenii investesc din ce în ce mai mult în capitalul lor de imagine de pe piaţa muncii, prin participarea ca speakeri la evenimente şi conferinţe, prin articole publicate, prin expunere în media. S-a produs o schimbare importantă de la maniera clasică de a aplica pentru un job – CV foarte impresionant postat pe LinkedIn, spre maniere îndrăzneţe – oamenii caută să apară pe Google, iar recrutorii din marile companii îi abordează cu prioritate pe aceştia.”, susţine şi Luiza Müller, HR Director, Orange România.
La studiu au participat aproximativ 200 de manageri de top, antreprenori, dar şi specialişti liber profesionişti sau angajaţi din domenii precum IT, banking, marketing şi comunicare, avocatură, agricultură, consultanţă şi chiar administraţie publică. Dintre respondenţi 36.11% reprezintă angajatorii. Studiul a fost realizat în perioada Septembrie-Octombrie 2020.
De asemenea, a fost realizat un focus grup de 30 cu răspunsuri de la respondenţi din străinătate, cu precădere din Spania, Italia şi Portugalia, dar şi din state cu culturi corporative diferite, precum Austria, Olanda, Elveţia sau Turcia. Ideea testării opiniei internaţionale despre reputaţia personală a venit din dorinţa de a face o comparaţie între trendurile existente în alte state, cu o istorie mai bogată în abordarea reputaţiei personale, şi curentul înregistrat în România. Concluzia reieşită este că trendul este similar cu ţările incluse în focus grup, diferenţele fiind de 2-5 %.
Sursa: www.news.ro