fbpx

Contact

Cum iti poti feri angajatii de burnout?

Burnout-ul este intalnit in orice domeniu si are efecte negative atat asupra angajatilor, cat si asupra companiei.

Orele lungi petrecute peste program, un factor declansator

Potrivit Mayoclinic, factorii care pot declansa sindromul de burnout sunt:

  • orele lungi petrecute peste program;
  • responsabilitatea mare;
  • presiunea continua;
  • sarcinile care par interminabile.

Impresia ca nu performeaza suficient, unul dintre primele efecte vizibile

Primele efecte ale sindromului de burnout sunt:

  • nivelul ridicat de stres;
  • impresia ca nu performeaza suficient;
  • sentimentul ca pierd controlul asupra vietii lor.

Urmeaza apoi epuizarea fizica si psihica, insomnia, problemele digestive, depresia, cinismul, iritabilitatea si pierderea satisfactiei profesionale.

De multe ori, angajatul decide sa isi paraseasca locul de munca.

Cum poti evita asta?

Te poti asigura ca angajatii sunt fericiti si au rezultate cat mai bune, pentru a combate efectele de burnout.

Ofera o vacanta angajatilor stresati

Impotriva oboselii de la birou, concediul este cel mai puternic antidot. Poti oferi cat mai multa flexibilitatea angajatilor, pentru a-si alege concediu cand isi doresc. Poti oferi si beneficii, cum ar fi tichetele de vacanta, pentru a-ti ajuta angajatii sa se relaxeze.

Reevalueaza munca fiecarui angajat

Sarcinile primite trebuie sa ii provoace pe angajati sa isi depaseasca limitele si sa se dezvolte, fara a-i coplesi insa si a le da impresia ca locul de munca le este pus in pericol.

Un sistem de evaluare a angajatilor te-ar ajuta sa identifici angajatii predispusi la burnout, sa identifici angajatii cu potential si sa distribui uniform sarcinile.

Incurajeaza pauzele

Orice angajat are dreptul la pauza de pranz de o ora precum si la cateva pauze de 15 minute, mai ales daca lucreaza la calculator. Permite-le sa se relaxeze si nu contoriza fiecare minut.

Studiile au aratat ca pauzele scurte ii ajuta pe salariati sa se incarce cu energie, sa devina mai creativi si sa revina cu forte proaspete.

O pauza in care angajatii se pot plimba si isi pot pune sangele in miscare, ii ajuta sa scape de tensiune si sa fie mai energici.

Fii un exemplu pentru angajati

Atitudinea managerului influenteaza atmosfera de la servici. Daca vei creea un mediu placut, vei incuraja socializarea si vei incuraja performanta, vei putea fideliza angajatii si preveni efectele de burnout.

Daca angajatii nu sunt mereu stresati ca nu isi vor putea atinge obiectivele, se vor putea concentra mai bine pe task-uri. E esential ca echipa ta sa solutioneze problemele de care se lovesc prin colaborare si sa poate cere ajutor.

 

Sursa: wall-street.ro

Comments

comments

Apelează