fbpx

Contact

O treime dintre angajaţi vor o mărire suplimentară de salariu faţă de cea anuală, din cauza scumpirii costului vieţii

O treime dintre angajații români participanţi la studiul Randstad Workmonitor ar dori un bonus lunar din partea angajatorilor și aproape o treime dintre ar vrea o creștere suplimentară a salariului față de cea anuală.

Aproape o treime dintre respondenţi ar dori subvenții pentru costul energiei, al călătoriilor sau al altor cheltuieli zilnice, potrivit studiului Randstad Workmonitor.

O treime dintre angajații care au participat la studiu spun că preferă să fie șomeri decât nefericiți la un loc de muncă și peste jumătate dintre ei declară că și-ar da demisia dacă angajatorul nu ar lua în considerare o solicitare a lor privind condiții mai bune de lucru. În ciuda crizei costului vieții și a noilor preocupări legate de siguranța locurilor de muncă, aceste procente sunt în mare parte neschimbate față de ediția de anul trecut a Ranstad Workmonitor.

Mai mult de lucru pentru venituri mai mari

Aproape jumătate dintre angajații români care au participat la studiu au luat decizia de a-și lua sau de a căuta un al doilea loc de muncă pentru a-i ajuta să gestioneze criza costului vieții, procent în creștere în cazul angajaților cu vârste cuprinse între 35 și 44 de ani (44%) și mai mic în rândul Gen Z* (31.6%).

Gen Z – 18-24 ani, Millennials – 25-34 ani, Baby Boomers – 55-67 ani

Puțin sub un sfert dintre respondenţi intenționează să lucreze mai mult la actualul loc de muncă, procent mai mare pentru Gen Z (38%) și de 17% în cazul Baby Boomers.

O cincime dintre respondenţi se gândesc să demisioneze pentru a găsi un loc de muncă mai bun, ca soluție la contextul economic prezent.
Criza costului vieții are impact și asupra așteptărilor angajaților cu privire la pensionare; peste un sfert dintre respondenţii din categoria Baby Boomers amână pensionarea din cauza situaţiei lor financiare și 62.5% dintre respondenți spun că grijile legate de bani îi împiedică să se pensioneze mai devreme, așa cum și-ar dori.

Angajații se uită și spre compania unde lucrează pentru a-i ajuta să gestioneze criza costului vieții, fie că este vorba despre creșterea salariilor, a bonusurilor în afara evaluărilor salariale, fie de alte modalități.

O treime dintre angajații români participanţi la studiu (față de 41% la nivel global) ar dori un bonus lunar din partea angajatorilor și aproape o treime dintre (39% la nivel global) ar vrea o creștere a salariului în plus față de cea anuală. Aproape o treime dintre respondenţi (28%, similar cu procentul mediu global) ar dori subvenții pentru costul energiei, al călătoriilor sau al altor cheltuieli zilnice.

În ciuda contextului economic, 70,8% dintre respondenţii români participanţi la studiu (față de 61% media globală) au declarat că nu ar accepta un loc de muncă dacă ar considera că acesta le-ar afecta echilibrul dintre viața profesională și cea personală. Pentru 98% dintre aceștia, echilibrul dintre viața profesională și cea personală este, imediat după salariu, cel mai important factor de evaluare a unui loc de muncă. Pentru majoritatea, programul de lucru flexibil şi flexibilitatea privind locaţia de lucru sunt esenţiale în alegerea jobului.

Peste jumătate declară că ar renunța la un job dacă ar simți că locul lor nu este acolo, lucru valabil mai ales pentru angajaţii din Gen Z (61% dintre respondenţi). Două cincimi dintre ei nu ar accepta un loc de muncă dacă acesta nu s-ar alinia cu prioritățile lor sociale și de mediu. Peste o treime dintre respondenţi ar alege să nu muncească deloc dacă nu ar avea nevoie de bani, potrivit studiului Randstad Workmonitor.

Randstad Workmonitor a fost lansat în 2003 și acum se desfășoară în 34 de piețe din întreaga lume. Studiul acoperă țări din Europa, Asia Pacific, America de Nord și America de Sud. Acesta se desfășoară online, în rândul persoanelor cu vârste cuprinse între 18 și 67 de ani, angajate timp de cel puțin 24 de ore pe săptămână sau șomeri care intenționează să își caute un loc de muncă. Prezenta ediție românească a studiului s-a desfășurat online, în rândul a 500 de angajați cu vârsta cuprinsă între 18 și 67 de ani, în luna octombrie 2022.

SURSA: www.economica.net

Comments

comments

Apelează