Regulile folosite de Google in recrutare
Anual, Google primeste peste un million de CV-uri de la aplicanti din toata lumea si angajazeaza sub 1% dintre doritori.
Recrutarea unui angajat dureaza 6 saptamani
La Google, recrutarea unui angajat dureaza in medie 6 saptamani si fiecare candidat trebuie sa fie verificat de potentiali sefi si colegi, precum si de diverse comitete de angajare.
De la 29 de pasi s-a ajuns la 4-5 etape
Compania a eficientizat procesul de recrutare, ghidandu-se dupa o serie de principii riguroase, potrivit lui Laszlo Bock, Vicepresedinte Senior al departamentului de resurse umane.
Procesul a ajuns sa aiba de la 29 de pasi, doar 4-5 etape.
Potrivit lui Bock, anii de experienta i-au ajutat sa aduca procesul de recrutare la rang de stiinta si metodele pot fi implementate si de companii mai mici.
Se pare ca 4 principii simple, ajuta orice companie sa recruteze mai eficient:
- Stabileste standarde intransigente
Unul dintre secrete este sa stabilesti standarde intransigente si sa nu faci compromisuri.
“Inainte de a incepe recrutarea, este nevoie sa definesti in grup ce inseamna excelent pentru voi. O regula buna este sa angajezi doar oameni care sunt mai buni decat tine.”, sfatuieste Bock.
- Gaseste candidati pe cont propriu
Cu toate ca Google lucreaza cu agentii de recrutare, apeleaza la acestea doar in anumite situatii. Pentru unele pozitii, Google se bazeaza pe propriul portal de recrutari si pe recomandari.
- Verifica ceea ce faci
La Google, deciziile sunt luate de comitete nu de indivizi si astfel se evita impovararea unui singur angajat cu responsabilitatea deciziei.
“Include subordonatii si colegii in interviuri, asigura-te ca acestia iau notite si ca ai un grup de oameni impartiali care iau decizia efectiva de angajare. Periodic, intoarce-te la acele notite si compara-le cu activitatea noului angajat, pentru a imbunatati capacitatea de evaluare”, adauga Bock.
- Ofera-le candidatilor un motiv sa vina in echipa ta
Arata-le ce impact va avea munca lor si cu cine vor lucra. Fostul vicepresedinte de la produse Google obisnuia sa tina un teanc de CV-uri in birou si daca un candidat nu era sigur ca vrea sa vina sa lucreze, Jonathan ii trimitea un teanc de CV-uri pentru a-i arata cu cine ar urma sa lucreze. Astfel, candidatul afla ca urma sa lucreze cu profesionisti valorosi, precum creatorul Javascript sau atleti olimpici.
Sursa: cariera.ejobs.ro