Studiu: Munca cu scop şi comunicarea constantă cu angajaţii sunt printre cele mai importante tendinţe care modelează viitorul pieţei muncii
Implicarea activă a angajaţilor în deciziile strategice devine din ce în ce mai obişnuită în rândul Top Employer-ilor, susţine raportul World of Work Trends 2024 realizat de Top Employers Institute.
Astfel, munca cu scop şi comunicarea constantă cu angajaţii sunt printre cele mai importante tendinţe care modelează viitorul pieţei muncii.
Cele mai recente date ale Top Employers arată că aproape fiecare practică de resurse umane care încurajează implicarea angajaţilor în deciziile strategice ajută la succesul oganizaţiei în afaceri.
‘O greşeală pe care o fac adesea multe companii este să creadă că oamenii muncesc doar din raţiuni financiare, înţelegând, deci, relaţia de muncă în termeni pur tranzacţionali. Ceea ce trebuie companiile să facă prin managerii lor şi oamenii de la HR este să investească timpul necesar pentru descoperirea, formularea corectă şi explicarea deplină a cauzei nobile la care contribuie’, susţine Sorin Faur, fondator al Academiei de HR.
Cât timp companiile se prezintă pe sine exclusiv din perspectiva a ceea ce fac şi nu din perspectiva utilităţii pentru care există, evident că nici angajaţii nu au cum să perceapă altfel compania, crede el.
‘Semnificarea muncii este unul dintre mecanismele importante de motivare din companiile de astăzi. De ce? Pentru că nimeni nu mai vrea să facă o muncă doar de dragul de a face o activitate. Nimeni nu vrea să fie «un nimeni». Oamenii vor să simtă că ceea ce fac are sens şi contribuie la un scop mai înalt. Oamenii vor să vadă că există o conexiune directă între rolul pe care îl au şi un anumit rezultat bun, benefic ce rezultă din munca lor. Şi atunci oamenii vor da tot ce au mai bun’, susţine Sorin Faur.
In ceea ce priveşte comunicarea în cadrul companiei şi implicarea angajaţilor în luarea deciziilor, el crede că din aceste consultări se pot naşte idei valoroase, care pot ajuta dezvoltarea businessului.
‘Este şi păcat într-un fel ca dintr-o companie cu 300 de angajaţi, doar 2-3 oameni să ia deciziile strategice. S-ar irosi atât de multă inteligenţă şi talent, idei şi puncte de vedere valoroase. Nu orice proces dintr-o companie poate fi subiectul unui demers democratic, dar, cel puţin din perspectivă de brainstorming, ajută dacă implicăm mai mulţi oameni. Nu este vorba despre externalizarea deciziilor de management. Din aceste consultări se pot naşte idei valoroase şi soluţii neaşteptat de bune, ca rezultat al inteligenţei colective’, crede el.
Mai mult, dacă sunt consultaţi cu privire la deciziile importante din companie, oamenii devin dintr-o dată mult mai atenţi la mediul din jur, mult mai proactivi şi nu vor mai aştepta să apară probleme, le vor preveni sau aborda înainte să se agraveze.
Sursa: www.zf.ro