fbpx

Contact

Angajatorii cer digitalizarea contractelor de muncă şi a condicii de prezenţă

Obligaţia angajatorului de a ţine la locul de muncă o evidenţă a orelor de început şi de sfârşit ale programului zilnic al fiecărui angajat şi păstrarea unei copii a con­tractului de muncă la sediu sunt două dintre modifi­cările Codului muncii care au dat bătăi de cap directorilor de reusurse umane în ultimele două luni.

În prezent, ordo­nan­ţa de modificare a Codului muncii se află la Senat şi urmează să ajungă în Camera Deputaţilor.

„Având în vedere că ordonanţa de modificare a co­dului muncii se află în prezent în Parlament şi se discută amen­damentele, Inspecţia Muncii este deschisă şi aşteap­tă propuneri de îmbunătăţire a proiectului pe care să le trans­mită mai departe. (…) Mai avem cam o lună de zile la dispoziţie“, a explicat Dantes Nicolae Bratu, şeful Inspecţiei Muncii.

Una dintre modificările propuse de angajatori a fost le­gată de posibilitatea ţinerii unei evidenţe a orelor de mun­că inclusiv în format electronic, care a fost acceptată de Inspecţia Muncii.

„În cazul unui control, angajatorii pot pune la dispoziţia inspectorilor de muncă o condică de prezenţă electronică sau contractele de muncă ale angajaţilor în format digital“, a spus Adela Jansen, membru în boardu­rile CCIFER (Camera Franceză de Comerţ şi Industrie în România) şi HR Club, care a participat la discuţia cu reprezentanţii Inspecţiei Muncii.

Sursa: ZF

Comments

comments

Apelează