fbpx

Contact

COVID-19/Aproximativ 18% dintre companii anticipează o reducere a veniturilor de până la 20% (studiu)

Aproximativ 18% dintre companiile chestionate anticipează o reducere a veniturilor de până la 20%, ca urmare a impactului pandemiei COVID-19 asupra afacerilor, în vreme ce 65% dintre acestea nu au făcut încă evaluări, potrivit studiului HR Barometru, realizat de PwC România.

Alţi 6% dintre respondenţi au estimat o scădere a veniturilor între 20-50%, două procente consideră că diminuarea va fi între 50 şi 80%, în timp ce 9% nu se aşteaptă la o reducere a veniturilor. Dintre sectoarele economice care se aşteaptă la o diminuare a veniturilor de până la 20% se detaşează cu un procentaj mare de răspunsuri transporturile (75% dintre respondenţii din acest sector au dat acest răspuns). De asemenea, 25% dintre companiile chestionate din industria auto (producători şi distribuitori) consideră că scăderea veniturilor va fi de până la 20%. Aceeaşi estimare a fost făcută de 22% dintre companiile respondente din servicii financiare, 21% din bunuri de larg consum (distribuţie, logistică) şi 20% din energie.

“Primele sectoare care resimt impactul pandemiei COVID-19 sunt cele care depind de mobilitatea persoanelor: transporturi, ospitalitate, turism. Însă efectele negative se vor transmite treptat către alte domenii de activitate, pentru că toate industriile sunt interconectate. Din acest motiv, sunt necesare măsuri rapide pentru supravieţuirea celor grav afectaţi, precum şi un plan pe termen mediu de relansare economică. Consider că într-o primă etapă măsurile care trebuie să fie luate trebuie să asigure continuitatea fluxului de numerar pentru cei cărora li se reduc vertiginos încasările. Mă refer la plata datoriilor pe care statul le are faţă de companii, de exemplu, rambursarea imediată a TVA, a sumelor pentru concedii medicale, precum şi la amânarea plăţii unor taxe şi contribuţii. În a doua etapă, după o evaluare mai temeinică a impactului, ar trebui gândit un plan de măsuri care să sprijine mediul privat pentru a menţine locurile de muncă şi, implicit, veniturile populaţiei şi ale companiilor”, declară Daniel Anghel, partener, liderul serviciilor fiscale şi juridice PwC România.

Totodată, studiul şi-a propus să mai afle care au fost măsurile luate pentru protejarea angajaţilor împotriva infectării cu virusul COVID-19, precum şi perioada în care acestea vor fi aplicate.

Conform răspunsurilor, 89% dintre participanţii la studiu au făcut dezinfecţie la birou, 85% au limitat interacţiunile, 58% au instituit munca de acasă doar pentru cei care îşi pot desfăşura activitatea de la distanţă, 40% au oferit echipament de protecţie, 25% au implementat munca de acasă pentru toţi angajaţii, 13% au decis obligatoriu munca de acasă şi 13% doar pentru angajaţii care au călătorit în zone de risc.

“Sondajul cuprinde opiniile exprimate de companii cu puţin timp înainte ca autorităţile să anunţe instaurarea stării de urgenţă care, în mod clar, va grăbi luarea altor măsuri de distanţare socială şi limitare a interacţiunii. Am observat din analiza răspunsurilor date de companii că majoritatea a luat, deja, măsuri ferme de protecţie a angajaţilor fără să fie forţate de acte normative emise de autorităţi. Aşa cum se observă din răspunsuri, toţi respondenţii au considerat că este mai sigur ca cel puţin o parte dintre angajaţi să lucreze de acasă sau în ture, acolo unde trebuie asigurată permanenţa, arătând preocupare pentru oameni şi, totodată, responsabilitate socială”, a declarat Ionuţ Sas, partener, lider People & Organisation PwC România.

O altă întrebare a vizat opţiunile luate în considerare pentru limitarea interacţiunilor în contextul COVID-19. Respondenţii au luat următoarele măsuri: 81% au anulat evenimentele interne şi externe; 79% au limitat călătoriile externe; 72% au limitat călătoriile interne; 55% au limitat evenimentele interne şi externe; 24% au aplicat lucrul în ture pentru evitarea aglomeraţiei.

“În actualul context, protecţia sănătăţii angajaţilor şi colaboratorilor impune anularea sau amânarea unor activităţi, precum evenimentele şi călătoriile. Deşi aceste decizii pot atrage consecinţe negative pentru derularea afacerilor, companiile pun grija pentru bunăstarea oamenilor pe primul loc. Această atitudine este evidentă inclusiv din răspunsurile privind durata de aplicare a măsurilor de prevenire a răspândirii COVID-19. Astfel, 55% au arătat că le vor institui nelimitat, până la noi instrucţiuni, 40% au spus că vor fi valabile până la finalul lunii martie, iar 5% până la finalul lunii aprilie. De asemenea, în perioada următoare ne propunem să efectuăm regulat sondaje privind măsurile luate de companii pe măsură ce situaţia şi reglementările se schimbă, pentru a veni în sprijinul comunităţii de business”, a precizat Oana Munteanu, Senior Manager People & Organisation PwC România.

Studiul PwC România HR Barometru a fost derulat în perioada 11 – 13 martie 2020, pe baza informaţiilor furnizate de 104 de companii participante din sectoarele: bunuri de larg consum, auto (producţie şi distribuţie), transporturi, farmaceutic, IT&C, servicii financiare, energie (producţie, utilităţi, distribuţie), distribuitori (retail & logistică), servicii externalizate, altele.

Sursa: www.agerpres.ro

Comments

comments

You are not authorized to see this part
Please, insert a valid App IDotherwise your plugin won't work.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *