Contact

Mai putina birocratie

birocratie, dreptul muncii

Guvernul continua procesul prin care incearca sa reduca birocratia in relatia cu cetatenii, modificand doua acte normative din domeniile asigurarilor pentru somaj si stimularea fortei de munca si securitatii si sanatatii in munca.

Agentiile pentru ocuparea fortei de munca pot obtine informatii despre veniturile cetatenilor, inclusiv in forma electronica

Va fi posibil ca agentiile pentru ocuparea fortei de munca, judetene si a municipiului Bucuresti, sa obtina informatii despre veniturile persoanei din cuprinsul adeverintei de venit inclusiv in format electronic, in baza unui protocol incheiat intre ANAF si Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca.

Persoanele care doresc asigurari de somaj, pot prezenta dovezi electronice

Orice document justificativ al calitatii de asigurat, eliberat de institutiile competente, poate fi prezentat in format electronic, cu semnatura electronica extinsa, bazata pe un certificat calificat sau in format original pe hartie.

Este posibila transmiterea prin fax, e-mail sau posta a documentelor

Documentele sau cererile necesare in vederea stabilirii si acordarii drepturilor prevazute de Legea 76/2002, pot fi transmise prin fax, e-mail sau posta.

Durata minima pentru instruirea in domeniul securitatii si sanatatii in munca, va fi de o ora

Prin modificarea normelor de aprobare a prevederilor Legii 319/2016, se modifica durata de cel putin 8 ore acordata instructajului de securitate si sanatate in munca.

Angajatorul va stabili durata, in functie de specificul activitatii, de riscurile profesionale si de masurile de prevenire si protectie.

 

 

 

 

Sursa: www.mmuncii.ro

Comments

comments

You are not authorized to see this part
Please, insert a valid App IDotherwise your plugin won't work.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *