Angajații români rămân optimiști de Blue Monday
Supranumită „Blue Monday”, a treia zi de luni din noul an este considerată de specialişti drept cea mai deprimantă zi din an, din cauza schimbărilor frecvente de vreme, a sfârşitului sezonului festiv şi a nivelului scăzut de motivaţie.
Totuşi, puţin peste o treime (36%) dintre angajaţi resimt încărcătura acestei zile, potrivit unui sondaj realizat de platforma de recrutare online BestJobs.
Totodată, 64% declară că nu au motive să considere această zi una deprimantă, semn că ultimii ani au crescut rezistenţa românilor în faţa perioadelor dificile. Cu toate acestea, aproape jumătate dintre respondenţi declară că revenirea la job după perioada sărbătorilor a fost dificilă din cauza oboselii acumulate.
Odihna este, aşadar, un factor important ce determină starea de spirit a angajaţilor la început de an şi capacitatea lor de a face faţă presiunilor la job. Acest lucru are strânsă legătură cu timpul liber, iar sondajul BestJobs arată că, în perioada dintre Crăciun şi Revelion, 38% dintre respondenţi au avut vacanţă, în timp ce 44% au beneficiat doar de zilele libere legal şi alţi 11% nu au avut deloc zile libere pentru a-şi reîncărca bateriile.
În acest context, angajaţii consideră satisfacţia la job importantă pentru o stare generală mai bună şi 76% dintre participanţii la sondaj spun că felul în care se simt în raport cu munca pe care o fac le influenţează gradul de împlinire personală.
Mai mult, 3 din 10 angajaţi (la fel de mulţi ca anul trecut) se declară nemulţumiţi de actualul lor job şi au în plan să îl schimbe, în timp ce doar 8% se consideră cu adevărat fericiţi la job şi 62% au o atitudine neutră.
De asemenea, pentru sănătatea lor mintală, aproximativ 54% dintre respondenţi şi-au propus ca anul acesta să adopte un stil de viaţă mai sănătos, 15% au în plan să meargă la terapie şi 11% îşi doresc să muncească mai puţin. Alţi 20% au în plan să îşi crească veniturile, negociind salariul actual sau aplicând la joburi noi, cu salariu mai mare.
Sondajul a fost efectuat în luna ianuarie 2023, pe un eşantion de 925 de utilizatori de internet din România.
Sursa: www.zf.ro