Angajatorii cer gândire analitică, reziliență și capacitatea de a lucra cu inteligența artificială
Gândire analitică, reziliență și capacitatea de a lucra cu inteligența artificială sunt principalele ablități căutate de angajatori pentru joburile viitorului, potrivit unei analize recente realizată de Forumul Economic Mondial în peste 50 de țări.
În România, situația nu este deloc roz având în vedere că programa școlară este blocată în timp, iar elevii nu au șansa să capete abilități cerute pe piața muncii.
În același timp, România are cel mai mare procent de companii care își doresc să investească în dezvoltarea abilităților pe care le au angajații lor, comparativ cu restul companiilor din alte țări la nivel mondial, după cum rezultă din analiza citată, care a urmărit ce se întâmplă acum pe piața muncii din mai multe țări la nivel global și la ceea ce își doresc angajatorii în viitor.
Dacă ne uităm la aceste lucruri, atunci vedem că angajatorii își doresc gândire critică, reziliență, dar și bune abilități de lucru cu inteligența artificială sau cu noile instrumente pe care tehnologia le pune la dispoziție. Iar acest lucru pare îngrijorător dacă ne uităm la ceea ce se întâmplă în sistemul de învățământ românesc aici, de exemplu, prin profilul absolventului, un document aprobat de Ministerul Educației anul trecut.
Ministerul își propune ca elevii care termină liceul să aibă bune competențe de lucru în ceea ce privește tehnologia, dar de ce nu si inteligența artificială.
Problema constă în faptul că programele și manualele după care copiii învață, aceste competențe digitale, de exemplu, nu s-au mai schimbat din 2004, respectiv 2009, atunci când au fost aprobate aceste structuri de învățare.
Noul ministru al Educatiei, Daniel David, a promis că până la sfârșitul lunii ar urma să fie în dezbatere publică noile planuri conform cărora elevii să învețe și să dezvolte noi competențe.
Sursa: www.primatv.ro