Angajatorii privaţi estimează o creştere medie a salariilor cu 9,3% în 2023 faţă de cele din 2022- studiu PayWell
Angajatorii privaţi intervievaţi de PwC România estimează o creştere medie a salariilor brute cu 9,3% în anul 2023 faţă de valoarea salariilor din 2022. Salariile brute din firmele participante la studiul PayWell au crescut, în medie, cu 12% în anul 2022 faţă de valoarea din 2021, sub nivelul inflaţiei care a ajuns la aproape 16% în septembrie.
În cadrul studiului salarial şi de beneficii PayWell România 2022 au fost intervievate peste 180 de companii din industrie, banking, farmaceutic, retail, IT&C, BPO, asigurări și leasing.
Conform estimărilor companiilor respondente, cea mai mare creștere medie a salariilor, de circa 18%, a fost operată în sectorul asigurărilor, urmat de retail cu 16,6%, centre de servicii cu 11%, industria farmaceutică cu 10,5%, bănci cu 10,5%, tehnologie cu 9,3% și industrie cu 6,6%.
Cele mai mari venituri salariale medii continuă să se înregistreze în sectorul de tehnologie, urmat de leasing, centre de servicii, industrie, bănci, sectorul farmaceutic, asigurari și retail.
”Creșterile salariale sunt semnificative, depășind 10% în multe sectoare, cu procente pe care nu le-am mai văzut în ultimii 15 ani, chiar dacă nu au compensat erodarea cauzată de inflație. Presiunile pentru creșterea salariilor vor continua și în următorul an, însă ne așteptăm la procente ușor mai mici, în contextul perspectivelor incerte cu privire la creșterea economică. Observăm totuși că tot mai multe companii evaluează sustenabilitatea acestor majorări și accelerează alte măsuri de eficientizare și creștere a productivității”, a declarat Oana Munteanu, Director People & Organisation, PwC România.
Timp liber suplimentar, beneficiu apreciat de tot mai mulţi angajaţi
”Ponderea medie a beneficiilor din total pachet salarial este undeva la 5%, destul de redus față de statele din Vestul Europei. Angajații au început să aprecieze și alte beneficii în afara celor devenite tradiționale. Ca tendință, au scăzut beneficiile precum mașina de companie, decontarea transportului, comunicații mobile, pentru că telefonul nu mai este considerat chiar un beneficiu, ci o necesitate. Se observă însă o creștere a beneficiilor din zona de timp liber și wellbeing (stare de bine), de la vouchere de vacanță, la sesiuni de terapie sau vinerea cu program redus”, a spus Mădălina Trif, Senior Manager People & Organisation la PwC România.
Sursa: www.economica.net