fbpx

Contact

Studiu: Aproape o treime dintre candidaţii la un loc de muncă vor echilibru între viaţa personală şi cea profesională

Securitatea locului de muncă, echilibrul dintre viaţa personală şi cea profesională sau creşterea importanţei beneficiilor de sănătate se află în topul preferinţelor enunţate de candidaţii la un loc de muncă, conform celui mai recent studiu ce evaluează dinamica pieţei muncii din ultimul an.

Astfel, cercetarea Reveal Marketing Research, realizată în parteneriat cu OLX Locuri de Muncă, arată că pentru 45% dintre respondenţi evenimentele majore, precum pandemia Covid-19, au influenţat negativ aşteptările şi preferinţelor referitoare la locurile de muncă, astfel că aspecte precum securitatea locului de muncă (33%), echilibrul dintre viaţa personală şi cea profesională (31%) sau creşterea importanţei beneficiilor de sănătate (30%) au fost efectele cel mai des menţionate ale acestor evenimente.

În topul aşteptărilor candidaţilor legate de locul de muncă actual sau viitor se află: creşterea salarială (54%), beneficiile suplimentare motivante (33%) şi echilibrul între serviciu-viaţă personală (33%).

Totodată, principalele provocări ale candidaţilor în procesul de căutare a unui nou loc de muncă sunt găsirea oportunităţilor potrivite (58%), încrederea în angajator (46%) şi procesul dificil de aplicare şi selecţie (33%).

Aproape două treimi (63%) dintre angajaţii blue collar (cei care lucrează în domenii fizice sau manuale) şi grey collar (persoanele care îmbină elemente ale muncii manuale cu cele de birou) au luat în considerare posibilitatea de a lucra în străinătate, în special tinerii cu vârste între 18 şi 24 ani (în proporţie de 76%).

Potrivit sursei citate, beneficiile de sănătate şi siguranţa la locul de muncă sunt importante într-o măsură semnificativ mai mare pentru 42% dintre reprezentanţii Generaţiei Baby Boomer (peste 58 ani).

În ceea ce priveşte aşteptările salariale, în prezent, majoritatea lucrătorilor din zonele blue şi grey collar se aşteaptă la un salariu lunar cuprins între 3.001 şi 4.000 de lei (28%) sau între 4.001 şi 5.000 de lei (25%) atunci când încep să caute un nou loc de muncă.

De asemenea, mobilitatea profesională este influenţată în primul rând de dorinţa de a obţine venituri mai mari (61%) şi reflectă nevoia generală a oamenilor de schimbare şi avansare profesională (70% dintre români îşi schimbă locul de muncă la mai mult de trei ani). Ca tendinţă, cei din Generaţia Z (18-24 ani) îşi caută mai frecvent locuri de muncă la mai puţin de 2 ani (27% vs. 13%, total eşantion).

Rezultatele studiului de specialitate relevă faptul că principalele beneficii percepute ale schimbării frecvente a locurilor de muncă sunt: creşterea salariului şi alte beneficii oferite de angajator (61%), oportunităţile de dezvoltare profesională (44%) şi îmbunătăţirea abilităţilor profesionale (38%). În acest context, provocările în procesul de căutare a unui nou loc de muncă vizează găsirea oportunităţilor potrivite (58%), încrederea în companie/angajator (46%) şi procesul dificil de aplicare şi selecţie (33%).

“Îndreptându-ne atenţia către aspectele care influenţează decizia de a nu schimba locul de muncă, stabilitatea locului de muncă (85%) şi beneficiile pe termen lung, cum ar fi măririle salariale, bonusurile etc. (84%) sunt factorii cheie care îi determină pe angajaţi să rămână la actualul loc de muncă”, se menţionează în concluziile cercetării de specialitate.

Cât priveşte opţiunile de a munci peste hotare, 63% dintre respondenţi au luat în considerare acest aspect, dar şi de a se muta în altă ţară în căutarea unui loc de muncă, având în vedere atracţia pentru salarii mai mari (42%), stabilitatea economică (30%) şi condiţiile de muncă mai bune (29%). Datele studiului evidenţiază faptul că tinerii cu vârste cuprinse între 18 şi 24 ani (Generaţia Z) sunt cei mai deschişi în a lua în considerare posibilitatea de a lucra în străinătate (76%).

Un alt punct interesant arată că, în timpul procesului de recrutare, angajaţii îşi pierd adesea interesul dacă oferta salarială este sub nivelul aşteptărilor (73%), în special în rândul reprezentanţilor Generaţiei X (47-58 ani), cu o pondere de 79%. În acelaşi timp, interesul poate scădea şi dacă cerinţele jobului sunt considerate excesive sau nerealiste (48%).

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online, în perioada octombrie-noiembrie 2023, şi cuprinde două componente: etapa calitativă – în care au fost realizate 16 interviuri în profunzime cu specialişti în HR, şi etapa cantitativă – pe un eşantion de 1.406 respondenţi, angajaţi/persoane care caută un loc de muncă, din categoria blue collar (cei care lucrează în domenii fizice sau manuale) şi grey collar (persoanele care îmbină elemente ale muncii manuale cu cele de birou).

Eroarea maximă de eşantionare este +/-3,1%, la un nivel de încredere de 95%.

Sursa: www.agerpres.ro

Comments

comments

Apelează