fbpx

Contact

STUDIU: Cele mai frecvente probleme cu care s-au confruntat antreprenorii în 2020: scăderea comenzilor, teama angajaţilor privind sănătatea şi gestionarea eficientă a costurilor

Cele mai frecvente probleme cu care s-au confruntat antreprenorii în 2020: scăderea comenzilor, teama angajaţilor privind sănătatea şi gestionarea eficientă a costurilor, arată un studiu BCR, potrivit căruia planurile antreprenorilor pentru acest an includ dezvoltarea strategiei de e-commerce şi a prezenţei online, investiţiile în extinderea afacerii şi în promovare.

Banca Comercială Română (BCR) a prezentat rezultatele unui studiu dedicat programului IMM Invest, care expune efectele pandemiei asupra derulării activităţii şi provocările cu care s-au confruntat IMM-urile, dar şi impactul accesării creditelor pentru capitalul de lucru şi a celor pentru investiţii.

”Studiul a fost realizat cu sprijinul antreprenorilor. Rezultatele indică faptul că cele mai mari probleme cu care aceştia s-au confruntat în ultimul an au ţinut de scăderea comenzilor, de teama angajaţilor privind pandemia şi nevoia menţinerii unui mediu de muncă sigur şi sănătos, dar şi de dificultatea de a susţine atât costurile fixe, cât şi pe cele variabile, pentru furnizorii de materii prime”, relevă BCR.

Datele din studiu evidenţiază planurile antreprenorilor în 2021, care includ dezvoltarea strategiei de e-commerce şi prezenţă online, investiţiile în extinderea afacerii şi îmbunătăţirea promovării. De asemenea, studiul arată adeziunea mediului de business la faptul că adaptarea afacerilor la contextul pandemic s-a realizat prin dezvoltare de noi produse şi servicii, dar şi prin integrarea activităţii în mediul online.

Datele din studiul BCR arată că 96% dintre clienţi microîntreprinderi şi 97% dintre clienţii IMM au spus că au acordat mai multă atenţie educaţiei pentru sănătate în interiorul companiei. 95% dintre clienţii micro au acordat o mai mare atenţie gestionării costurilor: 46% dintre aceştia au eficientizat costurile cu materialele de producţie, 31% au tăiat din zona de utilităţi şi 28% dintre ei au redus din costurile de marketing.

De asemenea, 92% dintre clienţii IMM s-au preocupat de o mai bună gestionare a costurilor, 36% eficientizând zona de costuri de materiale de producţie, 34% reducând costurile de utilităţi şi 28% dintre ei operând tăieri din bugetul de marketing.

64% dintre clienţii micro şi 61% dintre respondenţii clienţi IMM s-au orientat spre noi parteneriate, atât cu furnizorii de servicii, cât şi în ceea ce priveşte interacţiunea cu băncile şi statul pentru accesare de fonduri.

Studiul BCR a fost realizat pe un eşantion de 207 clienţi, microîntreprinderi şi IMM-uri, iar culegerea datelor s-a realizat în două etape: într-o cercetare cantitativă, care s-a desfăşurat în perioada decembrie 2020 – ianuarie 2021, la care au participat 59 de clienţi IMM-uri şi 148 de clienţi microîntreprinderi, şi printr-o cercetare calitativă, în perioada februarie-martie, la care au luat parte 123 de companii, 31 de IMM-uri şi 92 de microîntreprinderi, dintre cele care au participat şi la cercetarea cantitativă.

Sursa: www.news.ro

Comments

comments

Apelează