Sindicatul de la Metrou amenință cu grevă în trei săptămâni, dacă eșuează negocierile privind contractul colectiv de muncă
Sindicatul de la Metrou a prelungit până pe 31 octombrie discuțiile cu conducerea Metrorex pe contractul colectiv de muncă, luni urmând să fie încă o rundă, iar în caz că negocierile eșuează, în maximum trei săptămâni ar putea fi declanșată greva generală, a declarat președintele Unității Sindicatul Liber Metrou (USLM), Marian Artimon.
“Ne-am certat, ei tot că nu, și le-am mai dat o șansă până pe 31 octombrie să mai negociem. Dacă nu, ne apucăm de ce știm mai bine, de bătaie, de ieșit în stradă, de luptă sindicală, pentru că nu se poate. (…) Noi nu ne certăm pe prostii, noi vrem banii care ni se cuvin, pe care sunt obligați de lege să ni-i dea: adică o indexare, nu e o creștere salarială, e o indexare cu rata inflației și cu salariul minim european cu care ne lăudăm atât de tare când ne ducem la OCDE la nivel european, și când este să le dăm la cetățeni, la salariați, uităm să-l dăm. Avem o lege care spune că statutul personalului feroviar are un anumit nivel de salarizare în funcție de salariul minim brut pe economie. Atâta timp cât ăla a crescut cu 1.050 de lei, trebuia să ne crească cu 1.050 de lei și nouă”, a afirmat Artimon, citat de Agerpres.
Liderul sindical a precizat că luni ar trebui să aibă loc o nouă rundă de negocieri cu conducerea Metrorex. Potrivit lui Marian Artimon, în caz că negocierile eșuează, în maximum trei săptămâni, sindicaliștii de la metrou ar putea intra în grevă exact în ziua în care Metrorex împlinește 45 de ani de la darea în exploatare a primului tronson al metroului bucureștean, respectiv 19 noiembrie 1979.
“Dacă nu ne înțelegem, ne apucăm de pichetări, mediere, consultare și, dacă tot nu ne înțelegem, în maximum 3 săptămâni putem să ajungem și la greva propriu-zisă. Pe 19 noiembrie Metrorexul face 45 de ani de activitate și noi am mai sărbătorit zilele de la momentul în care am dat în exploatare metroul prin grevă. Noi sperăm totuși, fiind o vârstă frumoasă, 45 de ani, să reușim să facem ceva frumos pentru publicul călător. Noi întotdeauna ne gândim la cetățeni pentru că ei sunt stăpânii, ei sunt cei care merg cu trenul și, prin faptul că dânșii circulă cu metroul, în mod normal statul ar trebui să plătească subvenția pentru dumnealor. Dacă statul refuză să o plătească, nu putem decât să ne unim, să certăm statul că nu-și respectă cuvântul”, a precizat Artimon.
Sursa: www.profit.ro