fbpx

Contact

STUDIU EY: Trei din patru companii nu reuşesc să gestioneze în mod eficient mobilitatea resurselor umane, pe fondul creşterii vertiginoase a cererii de experienţă internaţională în câmpul muncii

75% dintre angajatori nu dispun de funcţii de mobilitate suficient de dezvoltate, ca să poată răspunde cerinţelor economice şi de resurse umane din prezent, arată un studiu EY.

Potrivit acestuia, companiile par să neglijeze o şansă crucială de a-şi păstra angajaţi esenţiali: 64% spun că detaşările în străinătate i-ar încuraja să analizeze posibilitatea de a rămâne la actualul loc de muncă. 71% dintre companii au declarat că riscurile şi sfera mobilităţii au crescut în ultimii doi ani, dar multe dintre acestea nu dispun de politici pentru a le gestiona, mai relevă studiul.

”Doar unul din patru angajatori (25%) dispune de o funcţie de mobilitate pe deplin dezvoltată, iar trei sferturi (75%) nu reuşesc să profite de o forţă de muncă cu adevărat mobilă şi agilă”, potrivit ediţiei 2024 a studiului EY ”Mobility Reimagined.

Companiile din întreaga lume riscă să piardă cursa pentru resurse umane şi pentru creşterea rezilienţei activităţii economice, pentru că nu reuşesc să îşi mobilizeze în mod eficient forţa de muncă şi să creeze oportunităţi de muncă flexibilă.

Studiul a analizat opiniile a 1.059 de profesionişti în domeniul mobilităţii forţei de muncă din 21 de ţări cu privire la beneficiile şi provocările cu care se pot confrunta organizaţiile atunci când elaborează şi dezvoltă strategii şi funcţii de mobilitate.

Strategia de mobilitate este în prezent esenţială pentru atragerea şi păstrarea resurselor umane, mai arată studiul.

Deşi aproape două treimi (64%) dintre angajaţii respondenţi din întreaga lume au declarat că este mai probabil să rămână la angajatorul lor actual după o detaşare internaţională pe termen lung, 92% consideră că astfel de experienţe le pot „schimba viaţa” şi 89% spun că mobilitatea internaţională este esenţială pentru continuitatea şi rezilienţa activităţii economice, în creştere de la 74% anul trecut.

„De neimaginat pentru angajatori în urmă cu doar patru ani, noile opţiuni pe care le oferă mobilitatea au schimbat total regulile jocului pe piaţa muncii. Am putea vorbi chiar despre o revoluţie, mai ales pe fondul complexităţii aspectelor de rezolvat pentru toţi cei trei jucători ai domeniului: salariaţi, companii şi autorităţi de reglementare. Provocările vin atât din tendinţe pe care le identifică studiul EY, cât şi din diversitatea legislativă şi socială la nivel global”, spune Corina Mîndoiu, partener, Impozit pe venit şi contribuţii sociale, EY România.

Organizaţiile nu sunt bine pregătite pentru a gestiona riscurile de mobilitate transfrontalieră. În pofida avantajelor semnificative pe care programele de mobilitate le aduc companiilor, multe dintre acestea se confruntă cu un număr tot mai mare de riscuri şi provocări, atunci când înfiinţează funcţii de mobilitate internaţională. 71% dintre respondenţi au declarat că riscurile de mobilitate transfrontalieră, inclusiv riscurile fiscale/de reglementare şi de confidenţialitate a datelor, au crescut în ultimii doi ani, în principal din cauza pandemiei şi a provocărilor geopolitice şi economice actuale, care au făcut ca angajaţii să se deplaseze în întreaga lume şi să lucreze în jurisdicţii diferite, sporind expunerea companiilor la probleme fiscale, de reglementare şi la diverse acte normative privind raporturile de muncă.

Îngrijorător este faptul că multe organizaţii nu sunt pe deplin pregătite să gestioneze toate riscurile cu care se confruntă. De exemplu, în timp ce 84% dintre angajatorii respondenţi recunosc riscurile legate de confidenţialitatea datelor provocate de programele de mobilitate hibridă, doar 55% au pus în aplicare politici pentru a le atenua, o creştere moderată de la 47% anul trecut.

În mod similar, deşi 87% dintre angajatorii respondenţi sunt conştienţi de riscurile de securitate cibernetică, doar 46% dispun de politici pentru a le gestiona, în scădere de la 51% anul trecut.

În plus, 46% dintre companiile respondente utilizează un model operaţional de mobilitate centralizat, care este adesea izolat de restul activităţii, ceea ce creează o serie de provocări legate de comunicare, colaborare şi tehnologice.

Multe companii adoptă, totuşi, măsuri în zonele în care sunt necesare. 82% dintre angajatorii respondenţi declară că au elaborat o politică sau o abordare pentru mobilitatea hibridă, în creştere de la 76% în 2023.

Există, de asemenea, o conştientizare clară a faptului că mobilitatea este din ce în ce mai importantă. Opt din zece angajatori respondenţi (80%) au declarat că intenţionează să majoreze investiţiile în tehnologia mobilităţii în următorii cinci ani, în creştere de la 67% în 2023. Două treimi (66%) dintre respondenţi consideră că sfera de acţiune a funcţiei de mobilitate va creşte în următorii trei ani.

Studiul a identificat cinci factori cheie esenţiali pentru dezvoltarea unei funcţii de mobilitate de succes:

– Armonizare strategică: organizaţiile trebuie să îşi armonizeze strategia de mobilitate cu strategia organizaţională generală

– Corelarea cu resursa umană: strategia de mobilitate a unei organizaţii trebuie să fie utilizată în atragerea şi dezvoltarea resursei umane

– Accent digital: organizaţiile trebuie să investească şi să dea dovadă de maturitate în automatizarea şi digitalizarea proceselor de mobilitate

– Flexibilitate: organizaţiile trebuie să încorporeze flexibilitatea în selecţia de beneficii

– Competenţă externă: organizaţiile trebuie să externalizeze parţial sau integral anumite procese de mobilitate pentru eficientizarea acestora.

Ediţia 2024 a studiului EY Mobility Reimagined a fost derulată în ianuarie 2024 şi a beneficiat de răspunsuri din partea a 1.059 de angajaţi şi angajatori din 21 de ţări.

Sursa: www.news.ro

Comments

comments

Apelează