fbpx

Contact

UNTRR solicită Guvernului clarificarea situației privind impozitarea diurnei plătite șoferilor profesioniști

Uniunea Naţionala a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită Guvernului clarificarea urgentă a situaţiei impozitării diurnei plătite şoferilor profesionişti români care operează transport rutier internaţional, având în vedere incertitudinea majoră creata în sectorul transporturilor rutiere de controalele recente ale ANAF, care au vizat reîncadrarea diurnei ca venit salarial şi plata impozitelor şi contribuţiilor aferente retroactiv pe 5 ani. „Această interpretare retroactivă a legislaţiei aplicabile de către organismele de control din România afectează grav supravieţuirea sectorului românesc de transport rutier internaţional, ameninţând să conducă la falimentul imediat al firmelor de transport, în condiţiile în care sunt situaţii în care deciziile de impunere sunt în cuantum cel puţin egal cu cifra de afaceri anuală a companiei”, susţin reprezentanţii UNTRR într-un comunicat. Organizaţia patronală atenţionează că orice creştere unilaterală a costurilor în domeniul transporturilor rutiere de către România în urma acestei noi interpretări a ANAF, „ameninţă cu extincţia acest sector important al economiei româneşti”.

„Operatorii de transport rutier sunt puşi într-o situaţie disperată, iar protestele sunt inevitabile, întrucât firmele ajung să nu mai aibă nimic de pierdut. Prin proteste se trage încă un semnal de alarmă în speranţa clarificării favorabile”, arată UNTRR. Potrivit sursei citate, ANAF a transmis vineri un răspuns la situaţia semnalată de UNTRR, cu privire la diurna, însă acesta nu ţine cont de specificul activităţii de transport rutier şi nici nu răspunde la problemele actuale, precum lipsa de predictibilitate.

„Deşi în răspunsul ANAF transmis astăzi UNTRR se confirmă faptul că diurna, respectiv indemnizaţia de delegare/detaşare are acelaşi tratament fiscal, fiind neimpozabilă în limita a 2,5 ori nivelul legal stabilit pentru diurna în România, ANAF nu clarifică practica sa recentă de control aplicată transportatorilor rutieri prin care a decis impozitarea retroactiva a diurnei, cu consecinţele dramatice pentru industria de transport rutier şi pentru economia României”, se arată în comunicat. Dispariţia industriei româneşti de transport rutier internaţional va duce la zero contribuţii la exportul de servicii al României şi la costuri cu serviciile de transport plătite către străini, astfel că la transporturi, „în loc de excedent vom înregistra deficit”.

În acest context, UNTRR solicită sprijinul Guvernului României pentru fundamentarea corectă a deciziilor şi clarificarea situaţiei impozitării transportatorilor rutieri printr-o abordare care să crească competitivitatea acestui sector esenţial al economiei româneşti şi nu sa îi ameninţe supravieţuirea.

Sursa: www.economica.net

Comments

comments

Apelează