Studiu: Angajaţii din România îşi doresc să regăsească frecvent voucherele de vacanţă în oferta de angajare
Angajaţii din România consideră voucherele de vacanţă un beneficiu extra-salarial atractiv care şi-ar dori să fie regăsit mai frecvent în oferta de angajare, arată datele unui studiu de piaţă realizat de Alianţa pentru Turism (APT), împreună cu Asociaţia Profesională a Emitenţilor de Tichete (APET).
În acelaşi timp, multe dintre companii fie nu au resursele necesară să îl ofere, fie au neclarităţi despre cum poate fi implementat.
„Voucherele de vacanţă sunt un beneficiu extra-salarial care a dovedit în timp un impact real pentru cei care l-au primit. Cu siguranţă, acestea sunt un instrument esenţial pentru redescoperirea României ca destinaţie preferată de vacanţă. În plus, sumele alocate prin voucherele de vacanţă sunt un impuls relevant pentru sectorul de turism românesc, iar un studiu realizat la nivelul Ministerului Finanţelor arată că unităţile de turism care au optat pentru acceptarea voucherelor de vacanţă au înregistrat venituri mai mari cu 9% şi au angajat în medie 4,9% mai mulţi salariaţi”, a explicat Elena Pap, preşedinte al Asociaţiei Profesionale a Emitenţilor de Tichete (APET), potrivit unui comunicat al celor două organizaţii.
Datele colectate de studiul desfăşurat de APET în parteneriat cu APT arată că, în România, unele companii aleg să nu ofere vouchere de vacanţă pentru că nu au resursele necesare. Deşi un beneficiu avantajos din punct de vedere fiscal, oferirea de vouchere presupune un cost semnificativ care trebuie susţinut de companie din resurse proprii. Totuşi, trendul în rândul companiilor private este unul semnificativ crescător, de la an la an.
Conform studiului, în cazul companiilor care au ales să ofere vouchere de vacanţă angajaţilor, beneficiul cel mai important a fost cel fiscal. Avantajele fiscale conferă un cost mai mic şi, în egală măsură, creşterea şansei ca angajatorul să îşi poată permite oferirea acestui beneficiu, se precizează în comunicat.
Mai mult, companiile consideră că scoaterea impozitului de 10% poate ridica atractivitatea beneficiului, în contextul includerii şi taxării cu CASS 10%.
Potrivit documentului citat, de cele mai multe ori, sumele pe care angajaţii le primesc prin voucherele de vacanţă nu acoperă un sejur complet.
Sumele acordate sunt, în medie de 2.200 de lei pe an, de aceea, angajaţii îşi doresc să le fie acoperite integral costurile pentru concediu. În medie, angajaţii îşi doresc ca sumele oferite prin voucherele de vacanţă să acopere un sejur de 5 zile pentru o familie de trei persoane (doi adulţi şi un copil), care să includă cazare şi masă într-o unitate de nivel mediu.
Cercetarea de piaţă a fost realizată de Mercury Research şi a analizat motivaţia acordării voucherelor de vacanţă de angajatorii din domeniul privat, utilizând metode calitative de cercetare, pe un eşantion de 262 de companii din mediul privat şi 253 de angajaţi.
SURSA: www.economica.net