Expert: Piaţa muncii a devenit una a angajaţilor, iar firmele trebuie să ofere beneficii în plus, pe lângă salarii
Piaţa muncii a devenit una a angajaţilor, iar firmele trebuie să ofere beneficii în plus, pe lângă salarii, pentru a-şi păstra salariaţii pe termen lung, a declarat, vineri, Stela Andrei, expert în domeniu în cadrul companiei de consultanţă EY, prezentă la o conferinţă de specialitate.
“În urmă cu câţiva ani, piaţa muncii era o piaţă a angajatorilor. Noi, tinerii de pe vremea respectivă, alergam şi făceam eforturi enorme de a căuta un loc de muncă şi eram în culmea fericirii când îl găseam. De ceva timp, piaţa este a angajaţilor. Angajatorii sunt cei care aleargă după angajaţi. Vin cu diverse idei noi, inovatoare, cu politici, cu planuri de motivare, ce să facă să atragă angajaţi noi şi ce să facă pentru a-i reţine şi a-i motiva pe cei existenţi pe termen lung”, a spus Andrei.
Generaţiile s-au schimbat şi tinerii au acum alte preocupări, a arătat ea.
“Generaţia tânără îşi doreşte program flexibil, să poată lucra de acasă, promovare rapidă, feed-back constant, lider motivaţional de la care să înveţe, cu oportunităţi cât mai diversificate de învăţare. Există şi partea financiară, nu putem să o ignorăm, contează destul de mult”, a continuat expertul în piaţa muncii.
Astfel că din ce în ce mai mult angajatorii se gândesc să ofere, pe lângă salarii, şi alte beneficii, care oferă şi avantaje fiscale. Ea a enumerat aici acordarea de acţiuni în companie, acordarea de tichete valorice, organizarea unor activităţi de echipă, precum şi oferirea de pensii facultative.
“Există beneficii pe termen lung, există şi beneficii imediate. Un beneficiu pe termen lung ar fi oferirea de acţiuni, care atrage din ce în ce mai multă atenţie în România. Până acum era folosită foarte mult de multinaţionale. Legislaţia din România s-a schimbat şi a fost extinsă nu doar în cazul companiilor cu acţiuni cotate pe o piaţă reglementată, ci şi în cazul companiilor închise. Şi atunci s-a extins posibilitatea şi angajatorilor români, antreprenori domestici, să atragă atenţia angajaţilor pe care vor să-i reţină pe termen lung în afacere, pentru a-i motiva”, a mai spus reprezentanta EY.
Potrivit lui Andrei, acest plan aliniază interesele acţionarilor, care vor să dezvolte activitatea cât mai mult, pentru a avea profit şi lichidităţi, de a creşte valoarea firmei de piaţă, cu interesele angajaţilor, doritori să fie implicaţi în ceva important şi care vor să vadă că meritele lor sunt recunoscute, în strânsă legătură cu dezvoltarea firmei.
Sursa: Agerpres