fbpx

Contact

Forma decizie de concediere pentru desființarea postului

icon

Legislația muncii este o legislație formalistă. Nerespectarea de către angajatori a condițiilor de formă, impuse de lege pentru valabilitatea și legalitatea deciziei de concediere atrage, în măsura în care decizia de încetare a raporturilor de muncă este contestată, anularea acesteia.

Ca angajator, ai responsabilitatea întocmirii deciziei de concediere. Trebuie să oferi o atenție sporită elementelor care trebuie să se regăsească în mod obligatoriu în cuprinsul deciziei de concediere.

Potrivit dispozițiilor art. 76 din Codul muncii, în cazul concedierilor individuale pentru motive ce nu țin de persoana salariatului, respectiv ca urmare a desființării locului de muncă, decizia de concediere se comunica salariatului în scris și trebuie să conțină în mod obligatoriu:

  • motivele care determina concedierea
  • durata preavizului.

Legat de forma deciziei de concediere, de cele mai multe ori angajatorii ignoră prevederile art. 79 din Codul muncii, potrivit cărora în caz de conflict de muncă angajatorul nu poate invoca în fața instanței alte motive de fapt sau de drept decât cele precizate în decizia de concediere.

Art. 79 Codul muncii

Cu alte cuvinte, în cazul unui conflict de muncă, angajatorul nu va putea invoca alte motive față de cele menționate în cuprinsul deciziei de concediere, iar dacă va invoca alte motive ce nu se regăsesc în cuprinsul deciziei, oricât de pertinente ar fi, instanța nu va ține cont de ele.

De exemplu, situația financiară dezastruoasă a companiei nu va fi luată în considerare ca motiv al desființării postului și concedierea salariatului atât timp cât acest motiv nu a fost invocat în mod expres în cuprinsul deciziei de concediere.

Deseori am întâlnit în instanță situații în care angajatorii încercau să argumenteze desființarea unor posturi invocând motive financiare, prezentând situații care demonstrau dificultățile companiei. Însă, toate aceste dovezi au fost înlăturate având în vedere faptul că angajatorul nu pomenise în cuprinsul deciziei de concediere situația economic – financiară a societății.

Așadar, în calitate de angajator trebuie să acorzi o atenție deosebită elementelor pe care le inserezi în cuprinsul deciziei de concediere, la momentul redactării acesteia, pentru a evita un eventual viciu de formă care s-ar solda cu anularea deciziei.

Vasiliu Miclea SCA

Codul muncii
avocat dreptul muncii

Comments

comments

Apelează