STUDIU: 2 candidaţi români din 3 aplică online când vor un job nou. Înainte de a merge la interviu pentru un nou job, aplicanţii se interesează dacă nivelul salarial este în acord cu piaţa şi unde este locaţia biroului
2 candidaţi români din 3 aplică online când vor un job nou, iar 60% îşi actualizează CV-ul doar când se hotărăsc să-şi schimbe jobul, deşi şi-ar dori să primească oferte de la angajatori şi când nu aplică, arată un sondaj realizat pe platforma de recrutare BestJobs.
Cei mai mulţi dintre candidaţi (60%) au declarat că îşi actualizează CV-ul doar atunci când încep să aplice pentru un nou loc de muncă, deşi specialiştii în recrutare îi sfătuiesc să aibă întotdeauna CV-ul la zi, mai ales că procesul de găsire a unui job nou durează, în medie, între 3 şi 6 luni, potrivit unui studiu BestJobs.
Înainte de a merge la interviu pentru un nou job, aplicanţii se interesează, în principal, dacă nivelul salarial este în acord cu piaţa (65%) şi unde este locaţia biroului atunci când activitatea se desfăşoară de la sediu (53%).
În cadrul interviului, 75% din angajaţi şi-ar dori să afle mai multe informaţii despre rolul lor în echipă, în eventualitatea angajării, în timp ce alţii vor să ştie salariul (71%) sau ce conţine pachetul de beneficii extra-salariale (51%).
62% din participanţii la sondajul realizat de platforma de recrutare BestJobs apreciază anunţurile care conţin informaţii privind salariul deoarece consideră că eficientizează procesul de recrutare, pentru că vor aplica preponderent candidaţii dispuşi să accepte salariul respectiv.
Alte avantaje ale publicării salariului în anunţul de angajare sunt normalizarea discuţiilor despre salariu şi despre bani (48%) şi evaluarea mai clară a pieţei în momentul în care este necesară o schimbare de job – tot 48%.
Sondajul a fost efectuat în perioada iunie – iulie pe un eşantion de 1.392 utilizatori de internet din România.
Sursa: www.news.ro