fbpx

Contact

Studiu: Angajatorii au căutat să angajeze în primele nouă luni peste 420.000 de persoane

Angajatorii din România au căutat să angajeze în primele nouă luni peste 420.000 de persoane, arată datele eJobs Group, mai mult de un sfert dintre anunţuri fiind în domeniile vânzări, administrativ-logistic şi financiar-contabilitate, iar cele mai active companii au fost Adecco, Lidl şi Emerson.

Companiile au publicat, în total, 114.000 de anunţuri de angajare pentru a acoperi poziţiile deschise, dintre care aproximativ 40.000 au fost publicate în trimestrul trei.

Companiile din vânzări, administrativ şi contabilitate au publicat peste 30.000 de anunţuri din ianuarie şi până la finalul lunii septembrie pentru a acoperi aproximativ 113.000 de poziţii deschise. Şi în trimestrul al treilea, firmele din vânzări au căutat cei mai mulţi angajaţi ,cu aproape 4.900 de anunţuri pentru aproximativ 18.000 de poziţii deschise.

La fel de active au fost şi cele din domeniul administrativ-logistic, care au publicat 3.600 de anunţuri pentru angajarea a peste 13.000 de persoane în toată ţara, dar şi cele din alimentaţie/HoReCa, cu 2.000 de anunţuri de angajare pentru aproximativ 7.400 de locuri de muncă.

Topul primelor 10 domenii în care angajatorii au căutat personal în al treilea trimestru al anului continuă cu sectorul construcţii (1.988 anunţuri), transport-distribuţie (1.913 anunţuri), financiar-contabilitate (1.894 anunţuri), IT Software (1.704 anunţuri), relaţii clienţi/call center (1.437 anunţuri), producţie (1.184 anunţuri) şi auto (1.142 de anunţuri). Clasamentul este similar celui înregistrat în ansamblu, în primele 9 luni, confirmând oferta foarte mare de locuri de muncă în aceste domenii.

Cei mai mari angajatori, în funcţie de numărul de anunţuri de recrutare publicate pe platforma eJobs.ro în primele nouă luni au fost agenţia de recrutare de personal Adecco, cu 2.062 de anunţuri de angajare, din care 655 în trimestrul trei, urmată de Lidl (1.117 anunţuri din care 500 în trimestrul trei) şi de furnizorul şi proiectantul de servicii tehnologice şi de inginerie Emerson (668 anunţuri dintre care 210 în T3).

În topul companiilor care au continuat să caute un număr mare de angajaţi în trimestrul al treilea, continuând strategia de recrutare din prima jumătate de an, se mai află retailerul Profi (451 de anunţuri dintre care 246 numai în trimestrul trei), dezvoltatorul de jocuri video Ubisoft, Interbrands – cel mai mare jucător de pe piaţa de distribuţie şi agenţiile de recrutare de personal APT Resources&Services, Manpower şi GI Group Staffing, dar şi compania de outsourcing Accenture.

Candidaţii care şi-au căutat un job în perioada iulie-septembrie, aplicând simultan la mai multe posturi scoase la bătaie, au depus în total peste 2,3 milioane de CV-uri. Cei mai mulţi au ţintit agenţiile de recrutare de personal, dar şi sectorul financiar bancar, retail sau comunicaţii. Astfel, Adecco a primit 27.086 de CV-uri, urmată de BRD Groupe Societe Generale cu 21.538 de CV-uri, Profi cu 21.392 de aplicări, RCS&RDS cu 16.140 de CV-uri şi eMag, cu 14.858 de aplicări.

Concurenţa cea mai mare a fost însă pentru posturile scoase la bătaie de companii precum Zara, UniCredit Bank sau Synevo. La cele 6 anunţuri de joburi publicate în trimestrul al treilea, retailerul de fashion Zara a primit aproape 12.000 de CV-uri (o medie de 2.000 pentru fiecare anunţ), în timp ce UniCredit Bank a avut peste 9.200 de candidaţi pentru cele 13 joburi disponibile (în medie, peste 700 pentru fiecare anunţ), iar Synevo a primit aproape 14.000 de CV-uri pentru cele 22 de joburi publicate (630 pentru fiecare anunţ).

Cei mai mulţi candidaţi s-au orientat tot către poziţii de vânzări, unde au fost disponibile şi cele mai multe joburi – peste 378.000 de CV-uri depuse la cele 4.900 de anunţuri publicate de companii. La polul opus, angajatorii din domeniul IT Software au avut cea mai mai restrânsă plajă de candidaţi în raport cu numărul anunţurilor – 48.400 de candidaţi care au aplicat la aproximativ 1.700 de anunţuri, pe fondul discrepanţei dintre cerere şi ofertă în domeniu, dar şi a strategiilor complexe de motivare şi retenţie practicate de angajatori, fapt care restrânge şi mai mult oferta de specialişti din piaţă.

„În fiecare dintre primele trei trimestre ale anului 2017 a existat o cerere constantă şi aproximativ egală de candidaţi, angajatorii fiind extrem de activi din acest punct de vedere. Numărul de joburi scoase în piaţă depăşeşte, în acest moment, atât anii de boom economic, anteriori crizei economice, cât şi pe cei din trecutul apropiat. Îmbucurător este faptul că plaja de domenii este una foarte eterogenă, astfel încât există oportunităţi pentru aproape toate specializările, situaţie cu care piaţa muncii nu s-a mai confruntat de mult. La fel de important este şi faptul că nu doar capitala reuşeşte să mişte lucrurile din acest punct de vedere, ci şi alte mari oraşe ale ţării, care au reînceput să prezinte un potenţial uriaş pentru cei care îşi caută un loc de muncă”, a declarat Bogdan Badea, Head of Sales eJobs Group.

La fel ca în primele două trimestre, şi în perioada iulie-septembrie cele mai multe anunţuri de recrutare au fost publicate de angajatorii din Bucureşti (15.942). Au fost urmaţi însă de companiile din vestul ţării, respectiv de cele din Cluj-Napoca (3.141 de anunţuri de angajare), Braşov (1.782), Timişoara (1.725) şi Iaşi (1.655). În aceste oraşe, cei mai căutaţi au fost candidaţii cu competenţe şi experienţă în domenii precum vânzări, administrativ-logistică, producţie, construcţii şi IT software. Următoarele cinci oraşe din top 10 al celor mai atrăgătoare din punctul de vedere al locurilor de muncă disponibile în cel de-al treilea trimestru al anului, au fost Oradea (883 de anunţuri de angajare), Constanţa (875), Sibiu (851), Craiova (667) şi Ploieşti (638).

Sursa: ZF

Comments

comments

Apelează