fbpx

Contact

Studiu: Numeroase companii declară că vor scumpi produsele și vor amâna creșterile salariale după introducerea CASS la tichetele de masă

Peste 50% dintre companiile respondente la un studiu declară că, în contextul taxării suplimentare a tichetelor de masă (pentru care Guvernul vrea să elimine scutirea de la plata CASS), vor fi nevoite să crească prețul produsului finit sau pe cel al serviciilor.

Mai mult, studiul arată că din cauza acestei măsuri, aproape o treime dintre companiile care acordă acest tip de tichete nu vor mai lua în calcul pentru următoarea perioadă creșteri salariale ale angajaților.

Efectele taxării suplimentare cu CASS 10% a tichetelor de masă vor fi resimțite de majoritatea angajatorilor din România care identifică un impact semnificativ la nivelul afacerilor, conform rezultatelor studiului realizat de Cult Research.

Aplicarea măsurii de taxare suplimentară cu CASS 10% a tichetelor de masă afectează cel mai mult companiile mici și mijlocii din România.

În acest context, 23% dintre companiile cu o cifră de afaceri mai mică de 500.000 de euro pe an nu vor mai acorda tichete de masă angajaților. Acestea declară că vor întrerupe acordarea tichetelor de masă după aplicarea măsurii.

Dintre companiile participante la studiu, 57% vor reduce sau nu vor mai crește valoarea nominală a tichetelor de masă oferite angajaților, chiar dacă începând cu 1 august tichetele au fost majorate la 35 de lei.

O treime dintre angajatori au în vedere să păstreze aceeași valoare nominală a tichetelor, în timp ce 23% iau în calcul chiar și scăderea valorii nominale a tichetelor pe care le acordă angajaților. În ceea ce privește companiile care în prezent nu acordă acest beneficiu extra salarial, 7 din 10 sunt de părere că în contextul posibilelor măsuri de taxare suplimentară a tichetelor de masă cu CASS 10%, este foarte puțin probabil ca pe viitor să ofere angajaților tichete de masă.

Studiul privind impactul aplicării măsurii de taxare suplimentară cu CASS 10% a tichetelor de masă a fost realizat de Cult Research, pe un eșantion reprezentativ de 405 companii din România, iar marja de eroare este de +4.9%.

Sursa: www.profit.ro

Comments

comments

Apelează