fbpx

Contact

Un IT-ist câştigă de patru pri mai mult decât un angajat în call-center

Un analist servicii clienți dintr-un call center, are în medie un salariu lunar de circa 1.600 de lei net pe lună. La polul opus, un manager de proiect are un salariu net mediu de aproape 7.000 de lei pe lună, potrivit rezultatelor centralizate de consultanții Adecco. Un analist servicii clienţi dintr-un call center, are în medie un salariu lunar de circa 1.600 de lei net pe lună. Un alt exemplu, din industria automotive, arată că un Inginer de producţie are un salariu mediu de bază lunar de circa 3.200 de lei net pe lună, însă poate ajunge şi la 4.500 lei/lunar, în funcţie de experienţa pe care o deţine. În sectorul IT, caracterizat de salarii mari şi deficit de candidaţi, un Manager de proiect are un salariu net mediu de maxim 9.500 de lei pe lună, arată rezultatele studiilor Adecco Research.

O particularitate a acestui sector, care a rezultat în urma studiului Adecco, este legată de îngheţarea salariilor din 2018 la nivelul celor din 2017, pe fondul modificărilor legislative de la începutul anului. Astfel, dacă până în 2017 angajaţii din IT&C aveau o creştere salarială medie de 500 de lei / an, în ianuarie 2018 salariile brute au fost mărite pentru a acoperi diferenţa salarială ca urmare a transferului de contribuţii, iar angajaţii au primit salarii nete la nivelul din 2017. ”Primim tot mai multe cereri din partea investitorilor care vor să cunoască mediul economic din România şi care vor să vadă prognozele legate de piaţa muncii. Prin analizele şi prognozele pe care le facem, îi ajutăm pe investitori să facă o estimare cât mai corectă a bugetelor de cheltuieli şi, totodată, să ia măsuri pentru a preîntâmpina problemele create de fluctuaţia de personal, de exemplu. Datele din studiile noastre de până acum, realizate pentru domeniile de call center, IT şi auto – indică foarte clar o tendinţă de creştere a salariilor, care va continua şi în urmatoarea perioadă, ca urmare a presiunii atat de mari de pe piaţa muncii”, declară Florin Godean.

Sursa: Capital

Comments

comments

Apelează