Angajatorii cer digitalizarea contractelor de muncă şi a condicii de prezenţă
Obligaţia angajatorului de a ţine la locul de muncă o evidenţă a orelor de început şi de sfârşit ale programului zilnic al fiecărui angajat şi păstrarea unei copii a contractului de muncă la sediu sunt două dintre modificările Codului muncii care au dat bătăi de cap directorilor de reusurse umane în ultimele două luni.
În prezent, ordonanţa de modificare a Codului muncii se află la Senat şi urmează să ajungă în Camera Deputaţilor.
„Având în vedere că ordonanţa de modificare a codului muncii se află în prezent în Parlament şi se discută amendamentele, Inspecţia Muncii este deschisă şi aşteaptă propuneri de îmbunătăţire a proiectului pe care să le transmită mai departe. (…) Mai avem cam o lună de zile la dispoziţie“, a explicat Dantes Nicolae Bratu, şeful Inspecţiei Muncii.
Una dintre modificările propuse de angajatori a fost legată de posibilitatea ţinerii unei evidenţe a orelor de muncă inclusiv în format electronic, care a fost acceptată de Inspecţia Muncii.
„În cazul unui control, angajatorii pot pune la dispoziţia inspectorilor de muncă o condică de prezenţă electronică sau contractele de muncă ale angajaţilor în format digital“, a spus Adela Jansen, membru în boardurile CCIFER (Camera Franceză de Comerţ şi Industrie în România) şi HR Club, care a participat la discuţia cu reprezentanţii Inspecţiei Muncii.
Sursa: ZF