Circa 46% dintre refuzurile de angajare se referă la candidaţii de 45-54 ani (studiu)
Aproximativ 46% dintre refuzurile de angajare pe criteriul vârstă se referă la populaţia cuprinsă în intervalul 45-54 ani, potrivit unui studiu realizat în iulie 2020, vârsta îngreunând găsirea unui loc de muncă mai mult pentru femei (63%) decât pentru bărbaţi (37%).
Potrivit unui comunicat remis luni AGERPRES, studiul “Piaţa forţei de muncă în 2020” a fost efectuat de Kondiment, partener Angajez 45+, în iulie 2020.
“La doi ani de la lansarea proiectului, Angajez 45+ expune rezultatele în efortul de combatere a discriminării în piaţa muncii. Discriminarea pe criterii de vârstă este o realitate în România: dacă, în 2019, 59% persoane de peste 45 de ani considerau dificilă găsirea unui loc de muncă, în 2020, 46% din refuzurile de angajare pe criteriul vârstă se referă la populaţia cuprinsă în intervalul 45-54 ani”, se menţionează în comunicat.
Mai mult decât atât, vârsta îngreunează găsirea unui loc de muncă mai mult pentru femei (63%) decât pentru bărbaţi (37%). Angajatorii, de cele mai multe ori, nu iau în calcul această categorie de vârstă, în pofida calificărilor sau experienţei deţinute de aceştia.
Potrivit raportului Angajez 45+, există beneficii reale pe care le pot oferi angajaţii seniori companiilor precum: capacitate de rezolvare a problemelor, viziune, cunoştinţe, capacitate de creştere şi învăţare, mentorat şi, poate neaşteptat, competenţe digitale. Totodată, unul dintre cele mai invocate argumente în respingerea candidaţilor seniori de către angajatori este lipsa competenţelor digitale.
“Şi totuşi, conform studiului ‘Digital Evolution: Connected Consumer Monitor’, efectuat în ianuarie 2021 de către Exact Business Solutions, activitatea în Social Media la grupa de vârstă 46-65 ani este comparabilă cu cea a categoriilor 18-30 ani, respectiv 31-45 ani. Un indicator demn de luat în seamă este utilizarea diferitelor device-uri pentru accesarea internetului la grupa de vârstă 46-65 ani, creşteri mari fiind semnalate pe zona de smartphone (88% în 2021 vs. 70% faţă de 2017) şi pe zona de Smart TV (20% în 2021 vs. 7% în 2017)”, susţine Violeta Niculae, Strategist Cercetare & Comunicare Angajez45+.
Raportul Angajez 45+ mai analizează şi efectele continuării trendurilor, din care se remarcă diversitatea şi incluziunea: 2020 a cunoscut cea mai semnificativă schimbare culturală din ultimii ani în ceea ce priveşte diversitatea şi incluziunea care trebuie să devină obligatorii pe agenda recrutorilor. Dacă ele nu se află în strategia de atragere a talentelor, compania riscă să fie considerată învechită şi neatractivă.
Sursa: Agerpres